Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility עיכוב יציאה מהארץ | ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ | עורך דין פלילי ברוך גדע
top of page
compress bg (1).webp
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייעוץ, ליווי וייצוג בהליכים פליליים בכל רחבי הארץ
עורך דין פלילי ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עורך דין ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, בוגר תואר ראשון במשפטים, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג חשודים ונאשמים בהליכים פליליים. 

לקריאה נוספת

-לקוחות ממליצים-

עיכוב יציאה מהארץ


עיכוב יציאה מהארץ
עיכוב יציאה מהארץ

עורך דין ברוך גדע מסביר אודות עיכוב יציאה מהארץ:

צו עיכוב יציאה מהארץ משמש ככלי בידי הרשות המנהלית לצורך מניעת יציאתו של אזרחי מתחומי המדינה. צו עיכוב יציאה מהארץ אינו ייחודי למשפט הפלילי, אלא נפוץ גם בענפי משפט אחרים, כגון: בהליכי הוצאה לפועל, דיני משפחה ועוד. על כל פנים, צו עיכוב יציאה מהארץ הנו אקט הפוגע באופן מהותי בחופש התנועה, אשר הוכרה כזכות בעלת מעמד חוקתי. על כן, נקודת המוצא היא כי צו עיכוב יציאה מהארץ יינתן רק במקרים חריגים.


עיכוב יציאה מהארץ - איך בודקים?

ניתן לבצע בדיקת צו עיכוב יציאה מהארץ במספר דרכים:

  1. באמצעות המענה הטלפוני של רשות האוכלוסין וההגירה במספר *3450 שלוחה 4. לאחר מענה על מספר שאלות שמטרתן אימות זהותך, תינתן התשובה האם קיים נגדך צו עיכוב יציאה מהארץ. לעתים, תידרשו לשלוח צילום תעודת זהות למספר הפקס 026469441.

  2. באמצעות אתר השירותים והמידע הממשלתי בכתובת:


צו עיכוב יציאה מהארץ בהליך הפלילי

האפשרות להטיל צו עיכוב יציאה מהארץ בהליך הפלילי, מסורה לקצין הממונה על החקירה (לתקופה מרבית של שלושה חודשים) ולבית המשפט. בהליך הפלילי, צו עיכוב יציאה מהארץ אינו נועד למטרת ענישה אלא לתכלית מניעתית. כך למשל, צו עיכוב יציאה מהארץ יינתן לשם יתייצבותו של חשוד בהליכי חקירה או משפט וכן למנוע את שיבושם. כשמדובר בצו עיכוב יציאה מהארץ שניתן נגד נאשם בהליך פלילי, תכליתו של הצו הינה למנוע שיבוש הליכי משפט וכן לצורך הבטחת התייצבותו לדיון במשפטו או לנשיאת עונשו.


ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ

כאמור, צו עיכוב יציאה מהארץ ניתן הן בהליך הפלילי והן בהליכים אזרחיים. ככל שהצו ניתן בהליך אזרחי (למשל בהליכי הוצאה לפועל), אזי יש לפנות לעורך דין העוסק בתחום. ככל שהצו ניתן כחלק מהליך פלילי, אזי מדובר בהליך שונה לחלוטין. במצב דברים זה, יש לפנות לעורך דין פלילי לצורך בדיקה פרטנית, וזאת על מנת לבחון את האפשרות לנסח בקשה מנומקת לביטול הצו. עורך דין ברוך גדע עוסק בייעוץ, ייצוג וליווי חשודים ונאשמים בהליכים פליליים ובדרגות חומרה שונות, החל מחקירת משטרה, דרך ייצוג בבתי המשפט בערכאה הראשונה וכן בערכאת הערעור במידת הצורך. בין היתר, משרדנו עוסק בביטול צווי עיכוב יציאה מהארץ שניתנו בהליכים פליליים.

יש לכם שאלה בקשר לצו עיכוב יציאה מהארץ?

פנו כעת למשרדנו במספר 055-6601981 או השאירו פניה ונחזור אליכם תוך זמן קצר.


bottom of page