Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility עבירת יבוא סמים לישראל - מה העונש? | ברוך גדע - עורך דין פלילי
top of page
compress bg (1).webp
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייעוץ, ליווי וייצוג בהליכים פליליים בכל רחבי הארץ
עורך דין פלילי ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עורך דין ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, בוגר תואר ראשון במשפטים, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג חשודים ונאשמים בהליכים פליליים. 

לקריאה נוספת

-לקוחות ממליצים-

יבוא סמים


עבירת יבוא סמים
עבירת יבוא סמים

בשנים האחרונות, חלה עליה בעבירות סמים בכלל ובעבירת יבוא סמים בפרט. בעבר, עבירת יבוא סמים יוחסה בדרך כלל לעבריינים "מקצועיים", אשר חיפשו דרכים קלות ומהירות להתעשר. אולם בעת האחרונה, אנו עדים למקרים רבים בהם אזרחים נורמטיביים, מכלל שכבות האוכלוסיה מסתבכים בפרשיות יבוא סמים לישראל ומסתכנים בכך בעונשי מאסר ממושכים. בכתבה הבאה, עורך דין ברוך גדע מפרט מהי עבירת יבוא סמים, מה העונש על עבירה זו, מה הקשר בין יבוא סמים למעצר עד תום ההליכים ומדוע חשוב לפנות לעורך דין פלילי העוסק בעבירות סמים אם נחשדת או הוגש נגדך כתב אישום בגין עבירה זו.


עבירת יבוא סמים לישראל – לשון החוק:

בדומה לעבירות סמים אחרות, גם עבירת יבוא סמים מוגדרת בפקודת הסמים המסוכנים [נוסח חדש], תשל"ג-1973. העבירה, מוגדרת בסעיף 13 באופן הבא:

"לא ייצא אדם סם מסוכן, לא ייבא אותו, לא יקל על ייצואו או ייבואו, לא יסחר בו, לא יעשה בו שום עסקה אחרת ולא יספקנו בשום דרך בין בתמורה ובין שלא בתמורה, אלא אם הותר הדבר בפקודה זו או בתקנות לפיה או ברשיון מאת המנהל".

העונש על עבירת יבוא סמים

העונש המרבי על יבוא סמים לישראל הנו 20 שנות מאסר. חשוב לציין כי העונש הנו עונש מרבי ואין מדובר בעונש חובה. כלומר, לבית המשפט ישנו שיקול דעת רחב בעת גזירת העונש. כך למשל, במסגרת שיקולי הענישה בית המשפט לוקח בחשבון את סוג הסם, אופן הברחתו וכן נסיבותיו האישיות של הנאשם, לרבות מצבו הכלכלי, היעדר עבר פלילי ועוד. יחד עם זאת, לחשוב לומר באופן ברור: עבירת יבוא סמים הינה עבירה חמורה, כאשר מרבית התיקים בישראל אינם מסתיימים במאסר על תנאי או עבודות שירות אלא בענישה ממשית בדמות מאסר בפועל וזאת לצד רכיבי ענישה נוספים, כגון קנס, חילוט רכוש ועוד.


חילוט רכוש בכל הנוגע לעבירות סמים

נקודה חשובה שחשוב להזכיר הינה חילוט רכוש בעבירות סמים. במרבית המקרים, כאשר הפרקליטות מגישה כתבי אישום בגין עבירת יבוא סמים וכן בעבירות אחרות הקשורות בסמים, מלבד עמדתה למאסר בפועל, הפרקליטות דורשת לחלט את רכושו של הנאשם ביבוא הסמים ובדרך כלל בתי המשפט נעתרים לבקשות החילוט. כך שמלבד העונש "העיקרי" קיימת גם ענישה כלכלית.


הרכוש אותו ניתן לחלט

כאשר אדם מורשע בעבירת יבוא סמים, בית המשפט רשאי לחלט את האמצעים ששימשו או שנועדו לשמש לביצוע העבירה, כגון:

  • כלי רכב.

  • מכשיר טלפון נייד.

  • החפצים שבהם הוסלקו הסמים.

  • דירות מגורים.

  • ועוד.

בנוסף, בית המשפט רשאי לחלט כל תמורה או חפץ שהושג בעקבות יבוא הסם, למשל:

  • כספים.

  • חשבונות בנק.

  • כלי רכב.

  • תכשיטים.

  • ועוד.


מעצר עד תום ההליכים בעבירות יבוא סמים

סעיף 21 לחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה – מעצרים), תשנ"ו-1996 קובע כי כאשר מוגש כתב אישום נגד נאשם בגין עבירות לפי פקודת הסמים המסוכנים, למעט עבירות של שימוש עצמי, אזי ישנה חזקת מסוכנות. בהקשר של יבוא סמים: מי שמואשם בעבירה זו, חזקה כי הוא מסוכן. חזקה זו, הינה מעין "תמרור אזהרה" לבתי המשפט, אשר מקשה על שחרורם של נאשמים בעבירות סמים בכלל ובעבירת יבוא סמים בפרט. יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי מדובר בחזקה שאינה חלוטה ולכן, במקרים רבים ניתן יבוא להביא לשחרורו של נאשם, אפילו בעבירות סמים חמורות.


מהן הדרכים ליבוא סמים לישראל?

הדרכים ליבוא סמים לישראל הינן רבות ומתוחכמות. כך לדוגמה, בחלוף השנים התפרסמו לא מעט מקרים בתקשורת בהם אנשים ניסו לייבא סמים לישראל, תוך הסלקתם במזוודות, בסוליות נעליים, רהיטים, בדפנות של אונייה ואפילו ביד תותבת. מגמה נוספת היא השימוש ב-DARK NET בכל הנוגע לעבירת יבוא סמים. האינטרנט הפך להיות אחד האמצעים אשר מקלים ביצוע עבירות יבוא סמים לישראל ונראה כי משטרת ישראל ומחלקת הסייבר בפרקליטות ערים לתופעה זו. על כל פנים, המדובר בעבירה חמורה, אשר הדרכים לביצועה רבות, מגוונות ובעיקר מתוחכמות.


עורך דין פלילי לעבירות יבוא וייצוא סמים

אם זומנת לחקירה בחשד לעבירת יבוא או ייצוא סמים, אל תקל בכך ראש ופנה באופן מידי לעורך דין פלילי מומחה כבר משלב החקירה במשטרה. עורך דין פלילי, יסביר לך מהן הזכויות שלך לפני חקירתך במשטרה וכיצד יש להיזהר מתרגילי חקירה שונים. בנוסף, עורך דין פלילי ידע כיצד לגבש אסטרטגיה משפטית בכדי להביא בסופו של יום למזעור הנזקים ולענישה מקלה בעניינך.

זכור! עבירת יבוא סם מסוכן או ייצוא, נחשבת לעבירה בעלת חומרה יתרה המקימה חזקת מסוכנות.

עורך דין ברוך גדע, החל את דרכו המקצועית בפרקליטות מחוז חיפה, שם טיפל במגוון רחב של תיקים, ביניהם פרשיות יבוא סמים מורכבות ובעלי פרופיל תקשורתי גבוה במיוחד. בשנים האחרונות, עורך דין ברוך גדע מייצג חשודים ונאשמים בכל סוגי עבירות הסמים, לרבות בעבירות יבוא סמים ובעל ידע רחב היקף בעבירות אלה ואחרות. אם אתם מחפשים עורך דין פלילי בעל ניסיון רב, אשר יילחם על האינטרסים שלכם ללא מורא וינהל איתכם שיח בגובה העיניים, אנו מזמינים אתכם ליצור קשר ישיר עם עורך דין ברוך גדע בטלפון 055-6601981, או השאירו פרטים ונחזור אליכם תוך זמן קצר.


bottom of page