Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility מה העונש על עבירות גידול סמים? | עורך דין פלילי ברוך גדע
top of page
compress bg (1).webp
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייעוץ, ליווי וייצוג בהליכים פליליים בכל רחבי הארץ
עורך דין פלילי ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עורך דין ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, בוגר תואר ראשון במשפטים, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג חשודים ונאשמים בהליכים פליליים. 

לקריאה נוספת

-לקוחות ממליצים-

עבירות גידול וייצור סמים


גידול וייצור סמים
עבירות גידול וייצור סמים

עבירת גידול וייצור סמים נחשבת לעבירה חמורה אשר העונש המרבי הקבוע לצדה הנו עשרים שנות מאסר. במדינת ישראל, עבירת גידול וייצור סמים מעוגנת בסעיף 6 לפקודת הסמים המסוכנים. בהתאם לפקודה, חל איסור על גידול, ייצור והפקה של סם מסוכן, למעט לבעלי רישיון ייעודי לבעלי רישיון ייעודי ממשרד הבריאות הניתן לחברות העוסקות בגידול סמים לצרכים רפואיים (תיקון עולם, גלובוס פארמה, יו אן וי מדיסין וכדומה).


עבירות גידול וייצור סמים – לשון החוק:

עבירת גידול סמים וייצור סמים מעוגנת בסעיף 6 בפקודת הסמים המסוכנים [נוסח חדש], תשל"ג-1973 הקובע כדלקמן:

"לא יגדל אדם סם מסוכן, לא ייצר אותו, לא יפיק אותו, לא יכין אותו ולא ימצה אותו מחומר אחר, אלא ברשיון מאת המנהל. העובר על הוראות סעיף זה, דינו – מאסר עשרים שנים או קנס פי עשרים וחמישה מן הקנס האמור בסעיף 61(א)(4) לחוק העונשין, התשל"ז-1977".

כפי שניתן לראות, החוק אינו עורך הבחנה בין סוג הסם והכמות. כמו כן, אין הבדל בין גידול מריחואנה לייצור סם סינטטי כמו MDMA. עם זאת, כמובן שבתי המשפט מתחשבים במסגרת שיקולי הענישה.



הענישה על עבירת גידול וייצור סמים

כאמור, העונש המרבי הקבוע בחוק על עבירה של גידול ייצור או הפקת סמים הנו 20 שנות מאסר. בשונה מעבירת של החזקת סמים, הפקודה אינה עורכת הבחנה בכל הנוגע לכמויות. כפועל יוצא, אדם הנתפס המגדל סמים בארון גידול ייעודי, בעציצים במרפסת ביתו או בגינה צפוי לעמוד לדין בגין סעיף חוק זהה לאדם שגידל סמים במה שמכונה "מעבדת סמים" ובה שתילים רבים. עם זאת, חשוב להדגיש כי במסגרת שיקולי בית המשפט לעניין העונש, נלקחים בחשבון שיקולים רבים, בין היתר: היקף הגידול, מספר השתילים שנתפסו, סוג הציוד שבאמצעותו בוצע הגידול וכמובן נסיבותיו האישיות של הנאשם. לכן, ולאור העובדה כי בשנים האחרונות גם אזרחים נורמטיביים מסתבכים בביצוע עבירות גידול וייצור סמים, הענישה בגין עבירה זו הינה מגוונת ובמקרים המתאימים, ניתן אף לסיים את ההליך באי הרשעה.


מעצר עד תום ההליכים בעבירות גידול וייצור סמים

כאשר מוגש כתב אישום בעבירות גידול וייצור סמים, מוגשת גם בקשה למעצר עוד תום ההליכים. בהתאם לחוק, עבירות גידול וייצור סמים מקימות חזקת מסוכנות אשר מקשה על שחרורו של הנאשם לחלופת מעצר תוך כדי ניהול ההליך הפלילי. בהתאם לפסיקה, רק במקרים חריגים ויוצאי דופן ניתן לשלול חזקת מסוכנות זו. עם זאת, כל מקרה נבחן על פי נסיבותיו, וקיימת חשיבות רבה בבחירת עורך דין פלילי מנוסה, אשר יצליח לשכנע את בית המשפט לשחרר את הנאשם לחלופת מעצר.


זומנת לחקירה בחשד לביצוע עבירת גידול סמים? הוגש נגדך כתב אישום?

יש ליצור קשר עם עורך דין פלילי ללא דיחוי. ייעוץ לפני חקירה עשוי לשנות את תוצאת ההליך בצורה משמעותית. כמו כן, עורך דין פלילי בעל ניסיון ידע להסביר לך מהן הזכויות שלך במהלך החקירה ובמקרים מסוימים אף עשוי להביא לסגירת התיק כנגדך. אם הוגש נגדך כתב אישום, פנה לעורך דין פלילי לייעוץ משפטי על מנת לבחון מהי האסטרטגיה המשפטית הנכונה ביותר בה יש לפעול בתיק.

זכור! עבירות גידול וייצור סמים נחשבות לעבירות חמורות המקימות חזקת מסוכנות.

משרדנו מייצג חשודים ונאשמים בכל סוגי עבירות הסמים, לרבות עבירות גידול וייצור סמים. אם זומנת לחקירה או הוגש נגדך כתב אישום בגין עבירת גידול וייצור סמים, פנה להתייעצות עמנו בטלפון 055-6601981, או השאר פרטים ונחזור אליך תוך זמן קצר.

משרדנו מתחייב להעמיד את כל המשאבים העומדים לרשותו על מנת לחלץ אותך מהמצב אליו נקלעת.

bottom of page