Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility עבירת פריצה לרכב - סעיף 413ו לחוק העונשין | ברוך גדע - עורך דין פלילי
top of page
compress bg (1).webp
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייעוץ, ליווי וייצוג בהליכים פליליים בכל רחבי הארץ
עורך דין פלילי ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עורך דין ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, בוגר תואר ראשון במשפטים, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג חשודים ונאשמים בהליכים פליליים. 

לקריאה נוספת

-לקוחות ממליצים-

עבירת פריצה לרכב


עבירת פריצה לרכב
עבירת פריצה לרכב

עבירת פריצה לרכב נחשב לאחת מן העבירות הנפוצות במדינה. על פי נתוני משטרת ישראל, על פי נתוני המשטרה, מדי שנה מתקבלות כ-10,000 תלונות מאזרחים אשר גילו כי רכבים נפרץ. בשורות הבאות, עורך דין ברוך גדע מסביר מהי עבירת פריצה לרכב, מה העונש על פריצה לרכב וכיצד יש לפעול אם זומנת לחקירה או אם הוגש נגדך כתב אישום בגין עבירה זו.


עבירת פריצה לרכב בחוק העונשין

עבירת פריצה לרכב מוגדרת בסעיף 413ו בחוק העונשין תשל"ז – 1977. סעיף החוק ממוקם תחת פרק י"א, סימן ה'1 לחוק העונשין. בחלק זה של החוק, ניצן למצוא מספר עבירות הקשורות ברכב, למשל: חבלה במזיד ברכב, שימוש ברכב ללא רשות (שבל"ר), פירוק רכב ועוד. להלן לשון החוק:


"הפורץ רכב או מתפרץ לרכב, דינו - מאסר שלוש שנים; עשה כן בכוונה לבצע גניבה או פשע, דינו - מאסר שבע שנים".

עבירת פריצה לרכב – מי נחשב לפורץ ומי נחשב למתפרץ?

אדם אשר שובר חלק חיצוני או פנימי של רכב, או פותח – במפתח, במשיכה, בדחיפה, בהרמה או בכל דרך אחרת – נקרא פורץ.

פורץ אשר מכניס לרכב חלק מגופו או מן הכלי שהשתמש בו לשם הפריצה – נקרא מתפרץ.


מה העונש על פריצה לרכב בכוונה לגנוב?

כפי שניתן לראות, העונש על פריצה לרכב הנו עד שלוש שנות מאסר. יחד עם זאת, כאשר הפריצה נעשתה במטרה לגנוב או לביצוע עבירת פשע, אזי העונש המרבי הנו שבע שנות מאסר. חשוב לציין כי ברוב המקרים, התביעה אינה מייחסת לנאשם סעיף זה בלבד, אלא כוללת בכתב אישום עבירות נוספות כגון חבלה במזיד ברכב, החזקת כלי פריצה וגניבה מרכב – ככל שנגנב רכוש במהלך ביצוע העבירה. יחד עם זאת, מדובר בעונשים מקסימליים ובהתאם לכך, ייתכנו מקרים בהם בתי המשפט יגזרו על נאשמים בביצוע עבירת פריצה לרכב עבודות שירות או במקרים חריגים אף מאסר על תנאי. הכל בהתאם לנסיבות העושה ונסיבות המעשה.


שימוע לפני הגשת כתב אישום בעבירת פריצה לרכב

במרבית המקרים, כאשר אדם חשוד בגניבת רכב, אותו אדם ישהה במעצר ובהמשך, אם יוחלט להעמידו לדין פלילי, תוגש נגדו בקשת מעצר עד תום ההליכים במקביל להגשת כתב האישום. יחד עם זאת, ייתכנו מצבים שבהם החשוד ישוחרר בתנאים מגבילים. במצב דברים זה, מאחר שעבירת גניבת רכב בכוונה לגנוב נחשבת לעבירה מסוג פשע, קיימת חובה על המדינה לקיים שימוע לפני הגשת כתב אישום, במסגרת השימוע, חשוב לפנות לעורך דין פלילי אשר יקבל לידיו את חומרי החקירה ובהמשך יעלה את הטענות הנכונות על מנת לשכנע את המדינה שלא להעמידך לדין פלילי.


זומנת לחקירה בחשד לפריצה לרכב? הוגש נגדך כתב אישום בגין פריצה לרכב?

אנו מזמינים אותך ליצור עמנו קשר ללא דיחוי. ייעוץ לפני חקירה, עשוי לשנות את תוצאת ההליך בצורה משמעותית. לא אחת, נתקלנו בתיקים אשר בהם חשודים בחרו שלא לממש את זכות ההיוועצות בטרם חקירתם, ובכך מצבם המשפטי הוחמר. לחץ כאן לקריאת מספר טיפים אודות הכנה לחקירה במשטרה.

זכור! עורך דין פלילי ידע להסביר לך מהן הזכויות שלך במהלך החקירה ואף עשוי להביא לסגירת התיק כנגדך (במקרים מסוימים). אם כבר הוגש נגדך כתב אישום, פנה כעת למשרדנו ונשמח לבחון מהי האסטרטגיה המשפטית הנכונה ביותר בה יש לפעול בתיק. משרדנו מספק מזה שנים ייעוץ וייצוג משפטי לחשודים ונאשמים בעבירות רכוש בכלל ובעבירת פריצה לרכב בפרט.

אם זומנת לחקירה או הוגש נגדך כתב אישום בגין פריצה לרכב, פנה להתייעצות עמנו בטלפון 055-6601981, או השאר פרטים ונחזור אליך תוך זמן קצר.


משרדנו מתחייב להקצות את כלל המשאבים העומדים לרשותו, על מנת להשיג את התוצאה הטובה ביותר עבורך.

bottom of page