Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility תגרה במקום ציבורי - משמעות העבירה והעונש הקבוע בצדה | עורך דין פלילי ברוך גדע
top of page
compress bg (1).webp
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייעוץ, ליווי וייצוג בהליכים פליליים בכל רחבי הארץ
עורך דין פלילי ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עורך דין ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, בוגר תואר ראשון במשפטים, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג חשודים ונאשמים בהליכים פליליים. 

לקריאה נוספת

-לקוחות ממליצים-

תגרה במקום ציבורי


תגרה במקום ציבורי
תגרה במקום ציבורי

עבירת תגרה במקום ציבורי הינה עבירה קלה ביחס לשאר עבירות האלימות שבחוק העונשין. עבירה זו, מעוגנת בסעיף 191 לחוק העונשין הקובע כדלקמן: "המשתתף שלא כדין בתגרה במקום ציבורי, דינו - מאסר שנה אחת". כפי שניתן להבין, מדובר בעבירה מסוג עוון, אשר העונש המרבי הקבוע בצדה הנו שנת מאסר אחת בלבד. בשורות הבאות, עורך דין ברוך גדע מסביר מהן יסודות עבירת התגרה, במה שונה עבירה זו מעבירות אלימות אחרות שבחוק העונשין, מה העונש על תגרה – תוך התייחסות בתי המשפט לעבירה ומה ניתן לעשות אם זומנת לחקירה במשטרה או הוגש נגדך כתב אישום בגין השתתפות בתגרה.


תגרה במקום ציבורי – היסוד העובדתי של העבירה

מבחינת סיווג העבירה, עבירת תגרה אינה נחשבת לעבירת תוצאה אלא לעבירת התנהגות. לכן, בשונה ממרבית עבירות האלימות שבחוק העונשין, על מנת להרשיע בעבירה זו התביעה לא צריכה להוכיח כי לקורבן העבירה נגרמה חבלה בעקבות התגרה, אלא די בכך שהנאשם לקח חלק בתגרה. לצורך ההמחשה, כאשר מדובר בעבירת פציעה, בעבירת חבלה חמורה - על התביעה להוכיח כי למתלונן אכן נגרמה פציעה או חבלה.


תגרה במקום ציבורי – היסוד הנפשי של העבירה

עבירת תגרה נחשבת לעבירה מסוג מחשבה פלילית. כזאת, על התביעה להוכיח כי מי שנטל חלק בתגרה היה מודע להתנהגות וכן לנסיבות ביצוע העבירה.


התייחסות בתי המשפט לעבירת תגרה

על אף שעבירת שתגרה במקום ציבורי נחשבת לעבירה קלה אשר לרוב אינה גוררת עמה עונש מאסר מאחורי סורג ובריח, חשוב להדגיש כי עצם ההרשעה עשויה לגרור עמה השלכות הרות גורל על חייו של הנאשם ולפגוע בעתיד חייו. להלן מספר דוגמאות מן הפסיקה, המבטאות את התייחסות בתי המשפט לעבירה זו:

  1. ת"פ (ת"א) 29771-02-16‏ מדינת ישראל נ' אור אברהם איתני: מדובר בשני נאשמים אשר הורשעו במסגרת הסדר טיעון בעבירת תגרה. בהתאם לעובדות כתב האישום, המתלונן ורעייתו חזרו מחתונה בשעת לילה מאוחרת. בשלב מסוים, התפתחה קטטה בין הנאשמים לבין המתלונן, אשר במסגרתה נגרמו למתלונן חבלות בדמות שפשופים במצח ובחלקים נוספים בגופו. בית המשפט גזר על כל אחד מהנאשמים מאסר על תנאי למשך שלושה חודשים פיצוי בסך 15,000 ש"ח למתלונן.

  2. ת"פ (רמ') 4517-10-17 מדינת ישראל נ' סיון איסקוב: דובר בשני נאשמים, אבן ובן. כתב האישום המקורי ייחס לנאשמים עבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש, אולם לאחר שמיעת ראיות – בית המשפט הרשיעם בעבירת תגרה בלבד. הנאשמים שכרו דירה מהמתלונן. כחודשיים לפני האירוע, הנאשמים פיגרו בתשלום דמי השכירות. על רקע עניין זה, המתלונן הגיע לדירה ודרש מהנאשמים לשלם את חובם או לפנות את הדירה. בשלב זה, הנאשמים תקפו את המתלונן ותוך שהיכו אותו בכל חלקי גופו, בין היתר באמצעות לוח ברזל. בית המשפט גזר על כל אחד מהנאשמים חמישה חודשי מאסר על תנאי, קנס בסך 1,500 ש"ח ופיצוי בסך 750 ש"ח למתלונן.

  3. תפ (ק"ג) 68729-12-18 מדינת ישראל נ' ABDU SULEMAN: נגד הנאשמים הוגש כתב אישום מתוקן המייחס להם עבירת תגרה במקום ציבורי. בהתאם לעובדות כתב האישום הנאשמים לקחו חלק בתגרה בבר בקריית מלאכי. בית המשפט גזר על נאשם 1 צו של"צ בהיקף של 220 שעות, קנס בסך 1,500 ש"ח ומאסר על תנאי. על נאשם 2 נגזרו צו של"צ בהיקף של 240 שעות, מאסר על תנאי, התחייבות להימנע מביצוע עבירה וקנס בסך 1,500 ש"ח.

עריכת הסדר מותנה והימנעות מהרשעה בעבירת תגרה

בשל העובדה כי עבירת התגרה נחשבת לעבירה קלה יחסית, ניתן להביא במצבים מסוימים לסגירת תיק החקירה עוד בטרם הגשת כתב אישום, וזאת באמצעות פניה ליחידה החוקרת, לתביעה המשטרתית או לפרקליטות – על פי העניין. חשוב להדגיש כי בקשה זו חייבת להיות מנוסחת על ידי עורך דין פלילי מנוסה, שכן כל פניה ללא ידע מקצועי עשויה לסבך אתכם עוד יותר. מלבד זאת, במקרים המתאימים ניתן להביא לסגירת תיק החקירה בהליך של הסדר מותנה. הליך זה, הוא למעשה הסכם משפטי בין החשוד לבין המדינה, המאפשר לחשוד להודות בביצוע העבירה מבלי שיוותר לחובתו כתם בדמות הרשעה פלילית וללא הגעה לבית המשפט. כמו כן, אם כבר הוגש כתב אישום, ניתן לפעול בנסיבות מסוימות על מנת להביא לסיומו של ההליך הפלילי באי הרשעה.


זומנת לחקירה במשטרה בחשד לתגרה במקום ציבורי? הוגש נגדך כתב אישום בגין עבירת תגרה?

יש ליצור קשר עם עורך דין פלילי ללא דיחוי ולקבל ייעוץ לפני חקירה. עורך דין פלילי בעל ניסיון ידע להסביר לך מהן זכויותייך במהלך החקירה, ובמקרים מסוימים עשוי להביא לסגירת תיק החקירה נגדך בלא הגשת כתב אישום. אם כבר הוגש נגדך כתב אישום, מומלץ לפנות לעורך דין פלילי לייעוץ משפטי פרטני כדי לבחון מהי האסטרטגיה הנכונה בה יש לפעול בתיק. עורך דין ברוך גדע יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייצוג חשודים, נאשמים ונפגעי עבירה בהליכים פליליים.

אם זומנת לחקירה או הוגש נגדך כתב אישום בגין עבירת תגרה, אל תהסס ופנה כעת להתייעצות עמנו בטלפון 055-6601981, או השאר פרטים ונחזור אליך תוך זמן קצר.


משרדנו מתחייב להקצות את כלל המשאבים העומדים לרשותו, על מנת להשיג את התוצאה הטובה ביותר עבורך.

bottom of page