Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility עבירת פציעה | פציעה בנסיבות מחמירות | עורך דין פלילי ברוך גדע
top of page
compress bg (1).webp
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייעוץ, ליווי וייצוג בהליכים פליליים בכל רחבי הארץ
עורך דין פלילי ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עורך דין ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, בוגר תואר ראשון במשפטים, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג חשודים ונאשמים בהליכים פליליים. 

לקריאה נוספת

-לקוחות ממליצים-

עבירת פציעה


עבירת פציעה
עבירת פציעה

עבירת פציעה הינה עבירת אלימות המוגדרת בסעיף 334 לחוק העונשין, תשל"ז- 1977. בהתאם לחוק, פציעה מוגדרת כ"חתך או דקירה המבתרים או בוקעים כל קרום חיצוני של הגוף, ולעניין זה קרום חיצוני הוא כל קרום שאפשר לנגוע בו בלי לבתר או לבקוע כל קרום". על מנת לייחס לנאשם עבירה זו, על התביעה להוכיח התרחשותה של תוצאה, כלומר קיומה של פציעה עקב מעשה האלימות. בשורות הבאות, עורך דין ברוך גדע מסביר אודות עבירת הפציעה.


עבירת פציעה בחוק העונשין:

כאמור, עבירת פציעה מעוגנת בסעיף בסעיף 334 לחוק העונשין, להלן לשון החוק:

"הפוצע חברו שלא כדין, דינו – מאסר שלוש שנים".

כפי שניתן לראות, העונש הקבוע בחוק על עבירה זו הנו עד שלוש שנות מאסר. יחד עם זאת, אם העבירה בוצעה בנסיבות מחמירות, אזי העונש הקבוע בצד העבירה הנו עד שש שנות מאסר.


מהי פציעה בנסיבות מחמירות?

התביעה תייחס לנאשם פציעה בנסיבות מחמירות, אם העבירה בוצעה בנסיבות המתוארות להלן:

  • במצב בו העבירה נעשתה תוך שימוש בנשק חם או קר או נעברה על ידי שניים או יותר.

  • במצב בו העבירה בוצעה כלפי בן משפחה. לעניין זה, חשוב לדעת כי גם בן זוג לשעבר או ידוע בציבור נחשב כבן משפחה.


זומנת לחקירה בחשד לעבירת פציעה? הוגש נגדך כתב אישום בקשר לעבירת פציעה?

יש ליצור קשר עם עורך דין פלילי ללא דיחוי. ייעוץ לפני חקירה עשוי לשנות את תוצאת ההליך בצורה משמעותית. כמו כן, עורך דין פלילי בעל ניסיון ידע להסביר לך מהן הזכויות שלך במהלך החקירה ואף עשוי להביא לסגירת התיק כנגדך.

אם הוגש נגדך כתב אישום, פנה לעורך דין פלילי לייעוץ משפטי על מנת לבחון מהי האסטרטגיה המשפטית הנכונה ביותר בה יש לפעול בתיק.

זכור! עבירות אלימות בכלל ובעבירת פציעה בפרט נחשבות לעבירות חמורות, המקימות חזקת מסוכנות ובמקרים רבים מוגשת בקשה למעצר עד תום ההליכים, במקביל להגשת כתב האישום. משרדנו מייצג חשודים ונאשמים בכל סוגי עבירות האלימות, לרבות עבירת פציעה.

אם זומנת לחקירה או הוגש נגדך כתב אישום בגין עבירת אלימות, פנה להתייעצות עמנו בטלפון 055-6601981, או השאר פרטים ונחזור אליך תוך זמן קצר.


משרדנו מתחייב להקצות את כלל המשאבים העומדים לרשותו, על מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר עבורך.


bottom of page