Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility הטרדה טלפונית | עורך דין פלילי ברוך גדע
top of page
compress bg (1).webp
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייעוץ, ליווי וייצוג בהליכים פליליים בכל רחבי הארץ
עורך דין פלילי ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עורך דין ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, בוגר תואר ראשון במשפטים, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג חשודים ונאשמים בהליכים פליליים. 

לקריאה נוספת

-לקוחות ממליצים-

הטרדה טלפונית


הטרדה טלפונית
הטרדה טלפונית

הטרדה טלפונית עשויה לפגוע באורח חייו, בשלוותו ובפרטיותו של הקורבן המצוי בצדו השני של הקו. המדובר בשיחות חוזרות ונשנות ובתדירות גבוה, אשר מתבצעות לאורך היום ולעתים אף במהלך השעות הקטנות של הלילה. לעתים קרובות, הטרדה טלפונית מתבצעת לצד עבירות נוספות כגון פגיעה בפרטיות, איומים הטרדה מינית ועוד. בשורות הבאות, עו"ד ברוך גדע מסביר מהי הטרדה טלפונית, כיצד לבחון האם מדובר בהטרדה וכיצד מומלץ להתנהג אם נפלת קורבן להטרדה טלפונית.


הטרדה טלפונית – לשון החוק

הטרדה טלפונית מעוגנת במסגרת סעיף 30 לחוק התקשורת (בזק ושידורים), תשמ"ב – 1982 בזו הלשון:

"המשתמש במיתקן בזק באופן שיש בו כדי לפגוע, להפחיד, להטריד, ליצור חרדה או להרגיז שלא כדין, דינו – מאסר שלוש שנים".

כפי שניתן לראות, העונש הקבוע לצד עבירה זו הנו עד שלוש שנות מאסר. עם זאת, בדרך כלל הענישה בעבירה מסוג זה הינה מקלה.


מה נחשב ל"מתקן בזק"?

חשוב להדגיש כי "מיתקן בזק" אינו רק טלפון נייח של חברת התקשורת בזק, אלא שמדובר בכל אמצעי טלפוניה – לרבות טלפונים ניידים ונייחים ולרבות שיחות, הודעות קוליות, וואטסאפ וכדומה.


כיצד ניתן לבחון אם מדובר בהטרדה?

על פי הפסיקה, על מנת שיסודות העבירה יתקיימו, יש לבחון בין היתר את כמות השיחות, פרק זמן בין שיחה לשיחה, התנהגות הקורבן, תוכן ההטרדות, מידת אי הנוחות שנגרמה לקורבן וכיוצא באלה. מכאן נובע כי לא כל שיחת טלפון מהווה הטרדה. התשובה לשאלה האם מקרה מסוים עולה כדי הטרדה עשויה משתנה בין מקרה למקרה.


כיצד להתנהג אם הוטרדת בטלפון?

ראשית, חשוב להבהיר למבצע העבירה את סירובך וכי אינך מעוניין שיצור עמך קשר. שנית, יש לתעד את כל השיחות וזאת על מנת לאסוף ולגבש תשתית ראייתית כנגד המטריד. שלישית, יש להגיש תלונה במשטרה.


פיצויים בגין הטרדה טלפונית

חשוב להדגיש כי מלבד הפן האזרחי, קיימת אפשרות להגיש תביעה כספית נגד המטריד, אשר במסגרתה האחרון יידרש לשלם פיצויים. היות ומשרדנו עוסק במשפט הפלילי, כאשר מוגשת תביעה אזרחית בנוסף לתלונה במשטרה, אזי משרדנו פועל בשיתוף פעולה עם משרדים מובילים בתחום האזרחי וזאת במטרה למנוע ככל הניתן את הגשת התביעה או צמצום ערכה הכספי.


האם בכל מקרה של הטרדה בטלפון יוגש כתב אישום?

מכיוון שעבירת הטרדה טלפונית נחשבת לעבירה מסוג עוון, הרי שבמקרים המתאימים ניתן יהיה לשכנע את התביעה שלא להעמיד לדין פלילי את מבצע העבירה ולסגור את התיק בהסדר מותנה. אחד היתרונות המרכזיים שבהליך זה, הוא שגיליון הרישום הפלילי או "הכתם הפלילי" כפי שמכנים אותו, אינו דבק במבצע העבירה. כך, תיק שנסגר בעילה של הסדר מותנה, מופיע אפוא ברישומיה הפנימיים של המשטרה בלבד ואינו יופיע ברישום הפלילי. מעבר לכך, הליך של הסדר מותנה מקנה לחשוד וודאות רבה, שכן בניגוד להליך בבית המשפט, בהליך של הסדר מותנה – הצדדים הם אלו אשר מגיעים להסכמות בדבר תנאי ההסדר. על כל פנים, חשוב להדגיש כי לא בכל תיק ובעיקר לא עם כל חשוד התביעה תסכים לערוך הסדר מותנה. כך למשל, בין היתר על החשוד להיות נעדר עבר פלילי בחמש השנים האחרונות וכן עליו לעמוד בתנאים נוספים. לכן, קיימת חשיבות מכרעת להתייעץ עם עורך דין העוסק במשפט הפלילי מיד בתום החקירה ולפני שיוגש נגדך כתב אישום וזאת בכדי להקדים תרופה למכה.


זומנת לחקירה בחשד לביצוע עבירה של הטרדה טלפונית?

אף על פי שהטרדה טלפונית אינה נחשבת לעבירה חמורה, עדיין, עבירה זו עשויה להכתים את עתידך ככל שתתגבש תשתית ראייתית ויוגש נגדך כתב אישום. לכן, אם זומנת לחקירה באזהרה בחשד לביצוע עבירת הטרדה טלפונית מומלץ שלא להקל בכך ראש ולפנות לעורך דין פלילי שעוסק בתחום.

משרדנו ישמח לתת מענה ולהשיב לכל שאלה הקשורה בהטרדה טלפונית במספר 055-6601981, או השאר פרטים ונחזור אליך תוך זמן קצר.

bottom of page