Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility סגירת תיק אונס במסגרת שימוע בפרקליטות
top of page
compress bg (1).webp
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייעוץ, ליווי וייצוג בהליכים פליליים בכל רחבי הארץ
עורך דין פלילי ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עורך דין ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, בוגר תואר ראשון במשפטים, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג חשודים ונאשמים בהליכים פליליים. 

לקריאה נוספת

-לקוחות ממליצים-

סגירת תיק אונס במסגרת שימוע בפרקליטות



נגד לקוח המשרד הוגשה תלונה במשטרה בחשד לעבירות חמורות, אשר בוצעו כלפי בת זוגתו לשעבר. בהתאם לתלונת בת הזוג, הלקוח תקף אותה, איים עליה, ביצע בגופה מעשה מגונים ואף אנס אותה. לאחר הגשת התלונה, הלקוח נעצר והובא לתחנת משטרת ירושלים. בשלב זה, הלקוח יצר קשר עם עורך דין ברוך גדע, אשר העניק ללקוח ייעוץ לפני חקירה והסביר ללקוח כיצד להתנהג בחקירה ומהן זכויותיו על פי חוק.

כעבור מספר חודשים, הלקוח קיבל מכתב יידוע לביתו, לפיו בכוונת הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע. זכות השימוע הינה זכות המוקנית למי שנחשד בביצוע עבירה מסוג פשע (עבירה שהעונש בצדה הוא שלוש שנות מאסר או יותר) וכאשר החשוד אינו עצור. מטרת השימוע היא לשכנע המדינה להימנע מהגשת כתב אישום. בשלב זה, עורך הדין ברוך גדע יצר קשר עם פרקליטות מחוז ירושלים, ולאחר שקיבל לידיו את חומרי החקירה הגיש בקשה מנומקת לפרקליטות, במסגרתה הובהר כי מדובר בתלונה שהוגשה בשיהוי ניכר, על רקע הליך גירושין עקוב מדם וכי למעשה מלבד תלונתה של האישה – שאף היא רצופה בשקרים – אין כל ראיה שקושרת את הלקוח למעשים החמורים המיוחסים לו.

לאחר דין ודברים ולאור פגישה שנערכה במשרדי הפרקליטות, עו"ד ברוך גדע מצליח לשכנע את הפרקליטות להימנע מהגשת כתב אישום כנגד הלקוח ולהביא לסגירתו של התיק בעילה של חוסר ראיות. זוהי דוגמה אחת מני רבות, כיצד במחי פה, חייו של אדם עלולים להשתנות וגלגלי ההליך הפלילי עלולים להחריב את חייו.


להלן החלטת פרקליטות מחוז ירושלים בדבר סגירת התיק נגד הלקוח:






נחקרת במשטרה? קיבלת הזמנה לשימוע במשרדי הפרקליטות? אתה צריך עורך דין פלילי מומחה שיעמוד לצדך כעת!

זכות השימוע בהליך הפלילי מקנה לחשוד בביצוע עבירה לפנות לתביעה או לפרקליטות בבקשה שלא להעמידו לדין פלילי. למעשה, מרגע קבלת מכתב היידוע נפתח עבורך חלון הזדמנויות שתקף ל-30 ימים, שבו אתה רשאי לשכנע את המדינה להימנע מהגשת כתב אישום בעניינך. בשלב השימוע, עורך הדין מקבל לידיו את עיקר חומרי החקירה שנאספו בתיק, מנתח אותם ומעלה טענות משפטיות שיתמכו בחפותך. כמו כן, עורך הדין מתאם פגישה עם נציגי הפרקליטות או התביעות וזאת במטרה לשכנעם שלא להעמידך לדין פלילי או לפחות להביא להקלה בסעיפי החיקוק שיפורטו בכתב האישום, ככל שיוגש נגדך.

מכיוון שהליך השימוע חל בעבירות חמורות המסווגות כעבירות מסוג פשע, חשוב שלא לוותר על זכות השימוע ולפנות ללא דיחוי לעורך דין פלילי. חשוד שמוותר על זכות השימוע - מפספס את ההזדמנות לשטוח את טענותיו ובכך מסתכן בהעמדתו לדין פלילי על כל המשתמע מכך, לרבות הסיכון שבסוף ההליך בית המשפט יגזור עליו עונש מאסר מאחורי סורג ובריח. אם קיבלת מכתב יידוע לחשוד, אנו מזמינים אותך ליצור קשר עם משרדנו, 24 שעות ביממה במספר – 077-463-3285 או השאר פניה ואנו נחזור אליך תוך זמן קצר.


bottom of page