Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility סגירת תיק הטרדה מינית במסגרת שימוע בפרקליטות | ברוך גדע - משרד עורכי דין פלילי
top of page
compress bg (1).webp
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייעוץ, ליווי וייצוג בהליכים פליליים בכל רחבי הארץ
עורך דין פלילי ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עורך דין ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, בוגר תואר ראשון במשפטים, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג חשודים ונאשמים בהליכים פליליים. 

לקריאה נוספת

-לקוחות ממליצים-

סגירת תיק הטרדה מינית (הפצת סרטונים) במסגרת שימוע בפרקליטות


נגד לקוחת המשרד, צעירה מצפון הארץ, נפתחה חקירה פלילית בחשד לעבירת הטרדה מינית על פי מה שמכונה "חוק הסרטונים". עבירה זו, עניינה בהפצת תמונות וסרטונים אינטימיים. על פי החשד, הלקוחה קיבלה סרטון שבו נחזית קטינה אחרת בעירום, אותו הפיצה בתפוצה רחבה בין השאר בקבוצות האינסטגרם והוואטסאפ. עם קבלת ההזמנה לחקירה באזהרה, הלקוחה פנתה למשרדנו לצורך קבלת ייעוץ משפטי פרטני.

לאחר שמיעת גרסתה של הלקוחה, אשר הכחישה את מעורבותה בכל הנוגע להפצת הסרטון, תיק החקירה הועבר לפרקליטות מחוז צפון.

היות ומדובר בעבירה שהעונש הקבוע בצדה הנו עד חמש שנות מאסר, הפרקליטות מחויבת לערוך שימוע לפני הגשת כתב אישום. ואכן כך היה, הלקוחה קיבלה מכתב יידוע לביתה, בו צוין כי בכפוף לעריכת שימוע, בכוונת התביעה להגיש נגדה כתב אישום. בשלב זה, פנינו לתביעה לצורך קבלת חומרי החקירה ולצורך ייצוגה של הלקוחה בהליך השימוע. בתום פגישה ארוכה שלוותה בטענות משפטיות רבות, הפרקליטות משתכנעת ומורה על סגירת תיק החקירה כנגד הלקוחה, מבלי שהוגש נגדה כתב אישום.



להלן תשובתה של פרקליטות מחוז צפון בדבר סגירת תיק החקירה:


נחקרת במשטרה בחשד לעבירה מסוג פשע? קיבלת מכתב יידוע מהפרקליטות או משלוחת התביעות המשטרתית? אתה צריך עורך דין פלילי מומחה שיעמוד לצידך!


שימוע לפני הגשת כתב אישום מקנה לחשוד לפנות לתביעה או לפרקליטות בבקשה מנומקת שלא להעמידו לדין פלילי. מבחינה מעשית, מרגע קבלת מכתב היידוע נפתח עבור החשוד מעין חלון הזדמנויות שתקף ל-30 ימים בלבד, בהם הוא רשאי לפנות לפרקליטות או לתביעה, וזאת במטרה שבסופו של יום לא יוגש נגדו כתב אישום. חשוב להדגיש כי מכיוון שהליך השימוע מתבסס רובו ככולו על טענות משפטיות, רצוי לשכור את שירותיו של עורך דין המתמחה במשפט הפלילי אשר ייצג אותך במעמד השימוע. במסגרת השימוע, עורך הדין מקבל את עיקר חומרי החקירה שנאספו בתיק, מנתח אותם ומעלה טענות משפטיות שיתמכו בחפותך. כמו כן, עורך הדין מתאם פגישה עם נציגי הפרקליטות או התביעות וזאת במטרה לשכנעם שלא להעמידך לדין פלילי או להביא להקלה בסעיפי החיקוק שיפורטו בכתב האישום, ככל שיוגש נגדך.

מכיוון שהליך השימוע חל בעבירות חמורות המסווגות כעבירות מסוג פשע, חשוב שלא לוותר על זכות השימוע ולפנות ללא דיחוי לעורך דין פלילי. חשוד שמוותר על זכות השימוע - מפספס את ההזדמנות לשטוח את טענותיו ובכך מסתכן בהעמדתו לדין פלילי על כל המשתמע מכך, לרבות הסיכון שבסוף ההליך בית המשפט יגזור עליו עונש מאסר מאחורי סורג ובריח. משרדו של עורך דין ברוך גדע, בעל ניסיון רב שנים בכל הנוגע לייצוג חשודים בהליך שימוע לפני הגשת כתב אישום. אם קיבלת מכתב יידוע ראשון או מכתב יידוע שני, אנו מזמינים אותך ליצור קשר ללא דיחוי עם משרדנו במספר – 077-463-3285 או השאר פניה ואנו נחזור אליך תוך זמן קצר. חיסיון מובטח משיחת הטלפון הראשונה.


bottom of page