Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility תעודת יושר מהמשטרה: כל מה שצריך לדעת, מעודכן לשנת 2024 | עורך דין פלילי ברוך גדע
top of page
compress bg (1).webp
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייעוץ, ליווי וייצוג בהליכים פליליים בכל רחבי הארץ
עורך דין פלילי ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עורך דין ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, בוגר תואר ראשון במשפטים, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג חשודים ונאשמים בהליכים פליליים. 

לקריאה נוספת

-לקוחות ממליצים-

תעודת יושר


תעודת יושר
תעודת יושר

תעודת יושר הוא כינוי לתדפיס המידע הפלילי של אזרח פלוני, אשר בו מתועדים רישומיו הפליליים, המשטרתיים וכן תיקים שטרם ניתנה בהם הכרעה אם להעמיד לדין פלילי את האזרח (תיקי מב"ד). במדינת ישראל, מי שאמון על ניהול המרשם הפלילי ותיעודם של תיקים פליליים, הרשעות או תיקים שנסגרו היא משטרת ישראל, וזאת מכוח חוק המידע הפלילי ותקנת השבים, תשע"ט-2019. בשורות הבאות, עו"ד ברוך גדע מסביר איך מנפיקים תעודת יושר מהמשטרה, ממה מורכבת תעודת יושר וכיצד יש לפעול אם ברצונכם לקבל העתק מתעודת היושר. דעו את זכויותיכם.


איך מוציאים תעודת יושר?

עד לחודש יולי 2022, כל אזרח היה רשאי לפנות לתחנת המשטרה ולבקש שינפיקו עבורו תעודת יושר. ואולם, עם כניסתו לתוקף של חוק המידע הפלילי ותקנת השבים, תשע"ט-2019, המכונה גם כ"חוק המידע הפלילי החדש", תעודת היושר כבר לא מונפקת לאזרח, ועל מנת לקבלה פיזית יש לפנות לעורך דין אשר יפנה למשטרה ויבקש העתק של תעודת היושר עבור האזרח. הסיבה לשינוי בחוק, נובעת בין השאר מכיוון שמעסיקים רבים דרשו מאזרחים להוציא תעודת יושר, כתנאי קבלה לעבודה, דבר אשר נוגד את הוראות החוק. על כל פנים, המצב המשפטי נכון לנקודת זמן זו הוא כדלקמן:


  • באפשרות האזרח לפנות לתחנת המשטרה ולעיין בצג המחשב בלבד בתעודת היושר שלו. מבלי לקבל העתק.

  • באפשרות האזרח לפנות לעורך דין אשר יקבל העתק מהמשטרה. למידע נוסף - צרו קשר עם משרדנו.


תעודת יושר - ממה היא מורכבת?

תעודת יושר או פלט המרשם הפלילי, מורכבת למעשה משלושה חלקים:

  1. הרשעות – מדובר בהליכים אשר הוגש בגינם כתב אישום ובית המשפט הרשיע את הנאשם. בחלק זה, יצוין מה העונש אשר הוטל על הנאשם בגזר הדין – מאסר, של"צ, עבודות שירות, קנס, מאסר על תנאי וכדומה. ככלל, תקופת ההתיישנות של הרשעות היא 7 שנים מיום ביצוע העבירה.

  2. רישום משטרתי של תיקים סגורים – מדובר בתיקים אשר במסגרתם האדם נחקר כחשוד בביצוע עבירה, אולם תיקים אלו נסגרו בלא הגשת כתב אישום בשל אחת מעילות הסגירה המנויות בחוק (חוסר ראיות, נסיבות העניין בכללותן אינן מצדיקות העמדה לדין או חוסר אשמה). כאן המקום לציין כי בהתאם לחוק המרשם הפלילי ותקנת השבים, גם תיקים ישנם גופים המנויים בחוק אשר עשויות להיות חשופים אף לתיקי משטרה סגורים, למעט תיקים שנסגרו בשל חוסר אשמה. משך, אם נחקרתם במשטרה וכעבור תקופה מסוימת ממועד החקירה קיבלתם הודעה כי התיק נסגר - מומלץ לפנות לעורך דין פלילי על מנת להביא לביטולם של תיקים אלה. הדרך הטובה ביותר היא לפנות בבקשה מנומקת לראש מידע פלילי במטה הארצי של משטרת ישראל בבקשה לביטול הרישום המשטרתי או בניסוח בקשה לשינוי עילת סגירה לגורם שסגר את התיק. יובהר: רק תיק שנסגר בשל חוסר אשמה - נמחק מרישומיה הפנימיים של המשטרה.

  3. תיקי מב"ד – אלה תיקים המצויים תחת חקירה ושטרם ניתנה הכרעה אם לסגור את התיק או להגיש כתב אישום.


השלכותיו של רישום פלילי

קיומו של רישום פלילי עשוי להכביד על האדם הן במישור האישי והן במישור התעסוקתי. עצם קיומו של רישום פלילי עשוי להפריע בתהליך מיון וקבלה למקומות עבודה, בקבלת אשרת כניסה (ויזה) למדינות שונות, בהגבלת תחומי לימוד, זאת מלבד הפגיעה בשמו הטוב של האדם.

במקרים מסוימים, ניתן להביא למחיקת הרישום הפלילי למשל תוך בקשת חנינה לנשיא המדינה. במקרים בהם מדובר ברישום משטרתי, ניתן לפנות בבקשה לביטול רישום משטרתי. מכל מקום - מכיוון שבקשות אלו טומנות נשענות על טיעונים משפטיים מומלץ שלא לנסח אותן באופן עצמאי אלא להסתייע בעורך דין פלילי העוסק בתחום.


עורך דין פלילי למחיקת רישום פלילי

מעוניינים לקבל תעודת יושר מהמשטרה? מעוניינים להגיש בקשה למחיקת רישום פלילי או ביטול רישום משטרתי ולצאת לדרך חדשה? משרדו של עורך דין פלילי ברוך גדע בעל ניסיון מוכח בהגשת בקשות למחיקת רישום פלילי ובעל אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד.

צרו עמנו קשר במספר 055-6601981 או השאירו פניה ונחזור אליכם תוך זמן קצר.


משרדנו מתחייב להקדיש את כל האמצעים העומדים לרשותו על מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר עבורכם.

bottom of page