Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה - סעיף 332 לחוק העונשין | ברוך גדע - משרד עורכי דין פלילי
top of page
compress bg (1).webp
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייעוץ, ליווי וייצוג בהליכים פליליים בכל רחבי הארץ
עורך דין פלילי ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עורך דין ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, בוגר תואר ראשון במשפטים, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג חשודים ונאשמים בהליכים פליליים. 

לקריאה נוספת

-לקוחות ממליצים-

סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה


סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה
עבירת סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה

בשנים האחרונות חלה עליה משמעותית במקרים בהם נהגים נוהגים בצורה פרועה בכבישי הארץ. מלבד העובדה שהנהגים הללו מסכנים את חייהם שלהם ושל שאר משתמשי הדרך, הרי שכתוצאה מנהיגתם הפרועה, נגרמים נזקים משמעותיים לרכוש במקרה הטוב ולפגיעות בנפש במקרה הרע. על מנת להיאבק בתופעה ולהביא להחמרה בענישה כנגד נהגים המסכנים חיי אדם בנתיב תחבורה, במקרים המתאימים, תייחס התביעה לנאשם עבירת סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה. בניגוד לעבירות אחרות ברכב, אשר נחשבות כעבירות תעבורה "רגילות" אשר אינן גוררות אחריהן רישום פלילי או עונש מאסר, עבירת סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, הינה עבירה פלילית לכל דבר ועניין אשר בתי המשפט רואים בה בחומרה רבה. בשורות הבאות, עורך דין ברוך גדע מסביר מהי עבירת סיכון חיי אנשים בנתיב תחבורה, מה העונש בגין עבירה זו ומדוע חשוב להתייעץ עם עו"ד פלילי מנוסה אם הנך חשוד בגינה.


עבירת סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה – לשון החוק

עבירת סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה מעוגנת בסעיף 332 לחוק העונשין, תשל"ז – 1977, הקובע כדלקמן:

"העושה אחת מאלה, בכוונה לפגוע בנוסע בנתיב תחבורה או כלי תחבורה או לסכן את בטיחותו, דינו – מאסר עשרים שנים:

  1. מניח דבר על נתיב התחבורה או כלי התחבורה;

  2. מטפל בנתיב תחבורה או כלי תחבורה או בכל דבר שעליהם או בקרבתם בדרך שיש בה כדי לפגוע בשימוש החפשי והבטוח של נתיב התחבורה או כלי התחבורה או בבטיחותו של נוסע כאמור או כדי לסכן את השימוש או הבטיחות האמורים;

  3. (נמחקה);

  4. מראה אור או אות על נתיב התחבורה או כלי התחבורה או בקרבתם או מטפל בכל דרך באור או באות הקיימים שם;

  5. גורם לסיכון בטיחותו של נוסע כאמור בהימנעות מעשות מעשה שחובה עליו לעשותו".


כפי שניתן לראות, עבירת סיכון חיי אדם אינה חלה רק על נהגים הנוהגים בדרך פרועה ובכך מסכנים את שאר משתמשי הדרך, אלא חלה גם בעניינים אחרים, כגון מי שמניח מכשול בנתיב תחבורה או משבש את התנועה באופן המסכנת חיי אדם ומתוך מטרה לעשות כן.


מה העונש על סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה?

העונש על סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה הנו עד 20 שנות מאסר. מדובר באחת מן העבירות החמורות בספר החוקים ולכן, רק במקרים המתאימים, החמורים ביותר התביעה תייחס לנאשם עבירה זו, שכן ישנן עבירות פחות חמורות, אשר ביניהם לבין עבירת סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה הגבולות לא תמיד ברורים, כגון נהיגה פוחזת ברכב ונהיגה בקלות ראש.


סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה - באילו מקרים?

המקרים שבהם תייחס התביעה לנאשם עבירת סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה הינם מקרים של נהיגה פרועה במיוחד ושמנסיבות המקרה עולה כי נהג הרכב גרם לסיכון ממשי לשאר משתמשי הדרך. כך למשל, במקרים בהם הנהג נהג במהירות מופרזת, תוך זיגזוג בין נתיבים, חציית קו הפרדה רצוף ונהיגה בניגוד לכיוון התנועה / רמזור אדם, מרדפים בהם נהג הרכב לא נענה לקריאות השוטרים במשך זמן ממושך. בנוסף, על מנת לייחס לנאשם עבירה של סיכון חיי אדם, על התביעה להוכיח כי מתקיימת אחת מן החלופות הבאות:

  • הנהג התנגש בכלי רכב אחרים.

  • הנהג לא התנגש בכלי רכב אחרים וזאת בשל סטייתם מהנתיב.

  • הנהג גרם לנהגים אחרים לבצע בלימת חירום.


זומנת לחקירה במשטרה בגין עבירת סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה? הוגש נגדך כתב אישום בגין עבירה זו? זה הזמן לפנות לעורך דין פלילי מנוסה

אם זומנת לחקירה באזהרה בגין עבירת סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, אל תניח שהדברים יסתדרו מעצמם. יש לפנות באופן מיידי לעורך דין הבקיא ברזי המשפט הפלילי על מנת לקבל ייעוץ לפני חקירה. עורך דין פלילי מנוסה, יפעל כדי להכין אותך לחקירה כראוי, להזהיר אותך מפני תרגילי חקירה ושאר מרעין בישין המלווים במסגרת חקירתך במשטרה, ובכך יביא לצמצום הנזקים שייגרמו לך בעתיד. אם כבר הוגש נגדך כתב אישום בגין עבירת סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, פנה מיד לעורך דין פלילי מנוסה אשר יבחן את חומר הראיות בעין משפטית ויגבש אסטרטגיה מתאימה לטיפול בתיק.

זכור! עבירת סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה הינה עבירה פלילית אשר בתי המשפט רואים בה חומרה יתרה. מלבד זאת, כאשר הפרקליטות מייחסת לנאשם עבירה זו, הרי שבנוסף מוגשת בקשה למעצר עד תום ההליכים.

אם זומנת לחקירה או הוגש נגדך כתב אישום בגין עבירת סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, פנה להתייעצות עמנו בטלפון 055-6601981, או השאר פרטים ונחזור אליך תוך זמן קצר. במקרים דחופים, משרדנו זמין 24 שעות ביממה. נשמח לתת מענה והכוונה לכל שאלה.

bottom of page