Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility מה העונש על עבירת הצתה? | עורך דין פלילי ברוך גדע
top of page
compress bg (1).webp
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייעוץ, ליווי וייצוג בהליכים פליליים בכל רחבי הארץ
עורך דין פלילי ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עורך דין ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, בוגר תואר ראשון במשפטים, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג חשודים ונאשמים בהליכים פליליים. 

לקריאה נוספת

-לקוחות ממליצים-

עבירת הצתה


הצתה

עבירת הצתה נחשבת לעבירה חמורה וזאת בשל פוטנציאל הנזק הגלום בה, אשר עלול לגרום לאבדות ברכוש, בגוף ובנפש. מעצם טיב העבירה, לעתים מתקשה משטרת ישראל להתחקות אחר מבצעי ההצתה ולכן, מקרי הצתה רבים נסגרים בלא העמדתם של האחראים לכך לדין. מהי עבירת הצתה? מה ההבדל בין הצתה לבין גרימת שריפה ברשלנות? עו"ד ברוך גדע מסביר.

עבירת הצתה בחוק העונשין

עבירת ההצתה מעוגנת בסעיף 448 לחוק העונשין, התשל"ז-1977 אשר קובע כדלקמן:

"המשלח איש בדבר לא לו, דינו – מאסר חמש עשרה שנים; עשה כן במטרה לפגוע בנכס של המדינה, בנכס המשמש את הציבור, באתר טבע, בצמחיה או בבטחת דרי הסביבה או במטרה לפגוע בבני אדם, דינו – מאסר עשרים שנים".

כפי שניתן לראות, העונש הקבוע לצד עבירת ההצתה ה"רגילה" הנו עד 15 שנות מאסר, וכאשר העבירה בוצעה כלפי נכס של המדינה או נכס המשמש את הציבור, באתר טבע, בצמחיה או בכוונה לפגוע בבני אדם, אזי העונש המרבי הקבוע לצד העבירה הנו 20 שנות מאסר.


יש לציין כי גם מעשים שנחשבים כ"קלי ערך" אשר פליליות המעשה אינן נשקפת מהם, כגון מעשה ונדליזם, הצתת פחי אשפה וכדומה, עדיין ייחשבו כמעשה הצתה ומי שמבצע אותם מסתכן בביצוע עבירה חמורה. יחד עם זאת, להיקף הנזק שנגרם בעקבות ההצתה יש משקל רב בקביעת העונש על ידי בית המשפט. כך למשל, אין הענישה זהה לנאשם שהצית בית ופגע בגוף ובנפש, לנאשם שהצית פח אשפה.


גרימת שריפה ברשלנות

מלבד עבירת ההצתה שצוינה לעיל, הנחשבת לעבירה חמורה, קיימת עבירה נוספת בחוק העונשין המיועדת למקרים בהם השריפה נגרמה בעקבות רשלנות. מדובר במקרים שאירעו ללא מחשבה פלילית ובשל טעות אנוש, למשל: שריפה שנגרמה בעקבות סיגריה שלא כובתה, מדורות, חקלאים שהבעירו שאריות גזם ולא דאגו לכבותם וכיוצא באלה. במקרים מסוג זה, האשמים בביצוע העבירה אינם יועמדו לדין בגין עבירת ההצתה שצוינה לעיל, אלא בגרימת שריפה ברשלנות, עבירה קלה יותר ובהתאם העונש הקבוע לצדה – שלוש שנות מאסר.



זומנת לחקירה בחשד לביצוע עבירת הצתה? הוגש נגדך כתב אישום?

יש ליצור קשר עם עורך דין פלילי ללא דיחוי. ייעוץ לפני חקירה עשוי לשנות את תוצאת ההליך בצורה משמעותית. כמו כן, עורך דין פלילי בעל ניסיון ידע להסביר לך מהן הזכויות שלך במהלך החקירה ואף עשוי להביא לסגירת התיק כנגדך. אם כבר הוגש נגדך כתב אישום, פנה לעורך דין לייעוץ משפטי על מנת לבחון מהי האסטרטגיה המשפטית הנכונה ביותר בה יש לפעול בתיק. חשוב לציין כי כאשר מוגשים כתבי אישום בגין עבירה זו, בדרך כלל מוגשת במקביל בקשה למעצר עד תום ההליכים. לכן, ישנה חשיבות רבה לשכור את שירותיו של עורך דין פלילי בעל ניסיון אשר עסק בתיקים מסוג זה בעבר. כמו כן, כאשר מדובר בעבירת הצתה, ישנם ניואנסים שחייבים להכיר אותם.

אם זומנת לחקירה או הוגש נגדך כתב אישום בגין עבירת הצתה, פנה להתייעצות עמנו בטלפון 055-6601981, או השאר פרטים ונחזור אליך תוך זמן קצר.


משרדנו מתחייב להקדיש את כל המשאבים העומדים לרשותו על מנת להשיג את התוצאה הטובה ביותר עבורך.

bottom of page