Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility היזק בזדון | מה העונש על עבירת היזק בזדון? | עורך דין פלילי ברוך גדע
top of page
compress bg (1).webp
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייעוץ, ליווי וייצוג בהליכים פליליים בכל רחבי הארץ
עורך דין פלילי ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עורך דין ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, בוגר תואר ראשון במשפטים, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג חשודים ונאשמים בהליכים פליליים. 

לקריאה נוספת

-לקוחות ממליצים-

היזק לרכוש בזדון


היזק לרכוש בזדון
היזק לרכוש בזדון

עבירת היזק לרכוש בזדון מצויה בפרק י"א שבחוק העונשין, תשל"ז-1977, העוסק בפגיעות ברכוש.

תכליתה של עבירת היזק בזדון היא להגן על הפרט מפני פגיעה והשחתה של קניינו. בשונה מעבירות היזק אחרות, אשר מגנות על נכס מסוים של הפרט, כגון חבלה במזיד ברכב, עבירת היזק בזדון עשויה להתרחש כלפי נכסים שונים של הפרט, לרבות פגיעה בחפצים שונים ורכוש אחר בעל ערך.


עבירת היזק לרכוש בזדון חוק העונשין

עבירת היזק בזדון מעוגנת בסעיף 452 בחוק העונשין הקובע כי מי שהורס או פוגע בנכס, דינו מאסר שלוש שנים.

להלן לשון החוק:

"ההורס נכס או פוגע במזיד ושלא כדין, דינו - מאסר שלוש שנים, והוא אם לא נקבע עונש אחר".

כפי שניתן לראות, מדובר בעבירה תוצאתית. לכן, על מנת להרשיע בעבירה זו, על התביעה להוכיח מעל לכל ספק סביר כי בעקבות מעשיו של הנאשם נגרם נזק לנכס או שהנכס נפגע בעקבות מעשיו של הנאשם. ככל שלא נגרם נזק, לא ניתן יהיה להגיש כתב אישום בגין עבירה זו, אלא לכל היותר בניסיון לביצועה. בהתאם לפסיקת בתי המשפט, המונח "הורס" פורש כהרס מוחלט של הנכס, והמונח "פוגע" פורש כגרימת נזק לנכס. על כל פנים, על התביעה להראות את היקף הנזק שנגרם. מעבר ליסוד העובדתי, יש לציין כי פגיעה או הריסת נכס ללא מחשבה פלילית – אינה תוביל להרשעה בעבירה. לדוגמה: נהג טרקטור אשר פגע בחומה בשל טעות אנוש, אינו צפוי לשאת באחריות פלילית בגין עבירה זו, מכיוון שהנהג נעדר מחשבה פלילית.


העונש על עבירת היזק לרכוש בזדון

העונש המרבי הקבוע בחוק על עבירת היזק בזדון הנו שלוש שנות מאסר. מדובר בעבירה מסוג עוון אשר בדרך כלל, נלווית לעבירות אחרות כגון עבירות אלימות, איומים, גניבה, שוד וכדומה. עם זאת, חשוב לציין כי הענישה בתחום הפלילי ובפרט בעבירת היזק בזדון אינה מתבצעת באופן מתמטי. בעת גזירת העונש, נלקחים בחשבון נסיבות חייו של הנאשם, נסיבות המקרה, היקף הנזק שנגרם ושיקולי ענישה נוספים.


עריכת הסדר מותנה וביטול הרשעה בעבירת היזק לרכוש

עבירת היזק ברכוש למזיד, נחשבת לקלה באופן יחסי. בשל כך, בהתקיים תנאים מסוימים, ניתן לסגור את תיק החקירה בהליך של הסדר מותנה וזאת מבלי שיוגש נגדך כתב אישום. על מנת לבצע זאת, ראשית עליך לפנות לעורך דין העוסק בפלילים ולאחר מכן, עורך הדין יגיש פניה מנומקת ליחידה החוקרת או לתביעה המשטרתית לסגור את התיק בהליך של הסדר מותנה. כאן המקום לציין כי הליך של הסדר מותנה מהווה למעשה הסכם משפטי בין החשוד לבין המדינה. במסגרת ההסדר, החשוד מודה בביצוע עבירה (מבלי שיוגש נגדו כתב אישום לבית המשפט ומבלי הרשעה) תוך תשלום קנס או פיצוי לנפגע העבירה.

חשוב לציין, כי אין לבצע פעולה משפטית זאת באופן עצמאי, שכן פניה שמנוסחת באופן רשלני עלולה לסבך אתכם עוד יותר. כמו כן, אם כבר הוגש כתב אישום, ניתן לפעול בנסיבות מסוימות על מנת להביא לסיומו של ההליך הפלילי באי הרשעה.

 

זומנת לחקירה בחשד לביצוע עבירת היזק בזדון? הוגש נגדך כתב אישום בגין עבירת היזק בזדון?

מומלץ ליצור קשר עם עורך דין פלילי בטרם החקירה במשטרה. ייעוץ לפני חקירה עשוי לשנות את תוצאת ההליך בצורה משמעותית. כמו כן, עורך דין פלילי ידע להסביר לך מהן הזכויות שלך במהלך החקירה ובמקרים מסוימים אף עשוי להביא לסגירת התיק כנגדך. אם כבר הוגש נגדך כתב אישום, פנה לעורך דין פלילי לייעוץ משפטי על מנת לבחון מהי האסטרטגיה המשפטית הנכונה ביותר בה יש לפעול בתיק. משרדנו מספק ייעוץ וייצוג משפטי לחשודים ונאשמים בעבירות רכוש בכלל ובעבירת היזק לרכוש בזדון בפרט.

אם זומנת לחקירה או הוגש נגדך כתב אישום בגין היזק לרכוש בזדון, פנה להתייעצות עמנו בטלפון 055-6601981, או השאר פרטים ונחזור אליך תוך זמן קצר.



אנו מתחייבים להקדיש את כל המשאבים העומדים לרשותנו, על מנת להשיג את התוצאה הטובה ביותר עבורך.

bottom of page