Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility עימות במשטרה - מה זה ואיך מומלץ להתכונן לקראתו | ברוך גדע-עורך דין פלילי
top of page
compress bg (1).webp
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייעוץ, ליווי וייצוג בהליכים פליליים בכל רחבי הארץ
עורך דין פלילי ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עורך דין ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, בוגר תואר ראשון במשפטים, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג חשודים ונאשמים בהליכים פליליים. 

לקריאה נוספת

-לקוחות ממליצים-

עימות במשטרה


עימות במשטרה
עימות במשטרה

עימות במשטרה הינה פעולת חקירה, אשר במסגרתה היחידה החוקרת מפגישה שני אנשים אשר מסרו גרסאות מנוגדות. אחד המצבים המובהקים בהם עולה הצורך לערוך עימות, הוא כאשר מדובר בתיקים של "מילה כנגד מילה", כגון בעבירות מין המבוצעות בדרך כלל בחדרי חדרים. עם זאת, חשוב לציין, כי עימות לא מתבצע רק בתיקים מסוג זה, אלא גם כאשר ישנן ראיות נוספות כנגד החשוד. בכתבה הבאה, עורך דין ברוך גדע מסביר איך להתנהג במהלך עימות במשטרה, באילו מצבים המשטרה תערוך עימות ומהן ההשלכות המשפטיות לסירוב עריכת עימות.


עימות במשטרה – מהן מטרותיו?

מבחינה פורמלית, מטרת העימות הינה להגיע לחקר האמת, בדומה לפעולות חקירה אחרות כגון איסוף ממצאים מהזירה, חקירת עדים, פריקת טלפונים ועוד. יחד עם זאת, הניסיון בשטח מלמד כי לעתים קרובות, כאשר היחידה החוקרת מזמנת אזרח פלוני או חשוד בביצוע עבירה לעימות במשטרה, אז מטרתה אינה חקירת האמת, אלא לגבש תשתית ראייתית כנגד החשוד אשר עליו גיבשה דעה קדומה זה מכבר.


מתי המשטרה תערוך עימות?

רבים שוגים לחשוב, כי עימות במשטרה מתבצע רק בתיקים של "מילה כנגד מילה". אולם לא כך הדבר, למעשה, כמעט בכל חקירת משטרה מתבצע עימות. לעתים, הנחקר ידע על העימות לפני שיערך ולעתים, העימות יתבצע באופן מפתיע, כאשר באמצע החקירה החוקרים יכניסו נפגע עבירה או עד ובכך יחל העימות בין השניים. כאן המקום להדגיש, כי בכל מקרה, על העימות להיות מצולם ומתועד בכתב. יתרה מכך, לפני העימות על החוקר להודיע לצדדים כי יש להם הזכות להתייעץ עם עורך דין ולשמור על זכות השתיקה, אולם יהיה לכך מחיר.

האם חשוד או נפגע עבירה יכול לסרב לעימות?

חשוד בביצוע עבירה פלילית רשאי לסרב לעימות או לשמור על זכות השתיקה. יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי לשמירה על זכות השתיקה קיים מחיר ראייתי, שכן אי מענה לשאלות החוקרים מחזק את שאר הראיות כנגד החשוד, בדומה לחקירה באזהרה. כאן המקום להדגיש כי כאשר מדובר בנפגע עבירה, למשל מקרה של נפגעת עבירה מין אשר מסרבת לבצע עימות מול החשוד מפני שהיא חוששת ממנו, אזי אי רצונה לעריכת עימות – עשוי להוביל לסגירת התיק נגד החשוד.


איך להתנהג במהלך עימות במשטרה?

במהלך העימות חשוב להתנהג בצורה רגועה, אף אם הצד השני מסתכל לך ב"לבן" של העיניים ומוסר דברים שקריים. הסיבה העיקרית לכך, היא מכיוון שלעתים, יכולה להיות לחשוד גרסה טובה, אולם בשל תחושת לחץ ובלבול, הוא יוצא משלוותו, כועס ומגיב בצורה שגורמת לגורמי החקירה להבין כי הוא אדם "חמום מוח". לכן, בראש ובראשונה חשוב לנשום עמוק ולדבוק היטב בגרסתך. כפי שהזכרנו, בדומה לחקירה תחת אזהרה, מומלץ שלא לשתוק במהלך העימות, שכן הדבר יוביל לחיזוק מארג הראיות נגדך ואף עשוי להגביר את המוטיבציה של היחידה החוקרת לבסס את התשתית הראייתית נגדך. דבר נוסף ולא פחות חשוב, הוא נושא שפת הגוף. כאמור, מהלך העימות מוסרט. תנועת גוף שאינה נכונה, או מאיימת, עשויה לקבל פרשנות שעלולה לפעול לחובתך.


הכנה לעימות במשטרה על ידי עורך דין פלילי

אם זומנת לחקירה במשטרה או עימות, העצה הנכונה ביותר היא לפנות לעורך דין הבקיא ברזי המשפט הפלילי. עורך דין פלילי מנוסה, ידע כיצד להכין אותך לחקירה או לעימות ולנתח איתך את השאלות הקשות שעלולות להתעורר במהלך העימות.

זכור! אף על פי שחקירה במשטרה מצויה בראשיתו של ההליך הפלילי, להתנהלותך בחקירה תהיה השפעה על התיק כולו. ייעוץ לפני חקירה או עימות במשטרה על ידי עורך דין פלילי, תאפשר לך להגיע מוכן לכל תרחיש, לרבות הכנתך לקראת תרגילי חקירה וזאת על מנת לסייע לך לעבור את החקירה והעימות עם כמה שפחות נזקים משפטיים.

זומנת לחקירה במשטרה? זקוק לייעוץ והכנה לפני חקירה או עימות במשטרה?

עורך דין ברוך גדע, בעל ניסיון ומוניטין רב בכל הנוגע לייצוג חשודים, נאשמים ונפגעי עבירה בהליכים פליליים. משרדנו זמין עבורכם 24 שעות ביממה, שישה ימים בשבוע (לא בשבת) ונשמח לתת מענה לכל שאלה. פנו להתייעצות עמנו בטלפון – 055-6601981, או השאירו פרטים ונחזור אליכם תוך זמן קצר.

bottom of page