Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility שינוי עילת סגירה ללקוח המשרד - עבירת איומים | ברוך גדע - משרד עורכי דין
top of page
compress bg (1).webp
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייעוץ, ליווי וייצוג בהליכים פליליים בכל רחבי הארץ
עורך דין פלילי ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עורך דין ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, בוגר תואר ראשון במשפטים, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג חשודים ונאשמים בהליכים פליליים. 

לקריאה נוספת

-לקוחות ממליצים-

שינוי עילת סגירה ללקוח משרדנו: עבירת איומים כלפי בת זוג


לקוח המשרד נעצר ונחקר בתחנת משטרת מעלות בחשד לעבירת איומים. על פי החשד, הלקוח, אשר ניהל מערכת יחסים זוגית עם המתלוננת איים עליה במספר הזדמנויות שונות באמצעות מסרונים, אותם שלח לטלפון הנייד שלה, כך לדבריה של המתלוננת. במהלך חקירתו במשטרה, הלקוח הודה בכך ששלח את המסרונים המדוברים, אולם בכל זאת היחידה החוקרת בחרה שלא להגיש נגדו כתב אישום ולהעמידו לדין פלילי, ובהמשך תיק החקירה נסגר בעילה של היעדר ראיות מספיקות. במצב דברים זה, וחרף העובדה שתיק החקירה נסגר – הרישום המשטרתי עודנו נותר. בשלב זה, הלקוח פנה למשרדנו בכדי שנפעל לביטול הרישום המשטרתי, על דרך של הגשת בקשה לשינוי עילת הסגירה.


אופן הטיפול בבקשה לשינוי עילת סגירה

כאשר אדם נחקר בתחנת המשטרה ולא מוגש נגדו כתב אישום, אזי תיק החקירה ייסגר בהתאם לארבעת עילות הסגירה הבאות:

  1. חוסר ראיות.

  2. נסיבות העניין בכללותן אינן מצדיקות העמדה לדין.

  3. היעדר אשמה.

  4. סגירת תיק בהסדר מותנה.

בניגוד ליתר עילות הסגירה האחרות, רק תיק שנסגר בעילה של היעדר אשמה – נמחק מרישומי המשטרה ולא ניתן יהיה לעשות שימוש בו. בעניינו של הלקוח, לאחר בחינת חומרי החקירה וניתוחם, עורך דין ברוך גדע הגיש בקשה מנומקת לשינוי עילת הסגירה, אשר נשענה רובה ככולה על נימוקים משפטיים יצירתיים, שכן נזכיר – הלקוח הודה למעשה במסרונים המאיימים אשר אותם שלח לכאורה למתלוננת. לאחר ניסוח הבקשה, בחלוף פרק זמן קצר יחסית, התקבלה הבשורה המשמחת מהיחידה החוקרת אשר נעתרה לבקשה ועילת סגירת התיק שונתה לחוסר אשמה. בכך, הוסר הספק בדבר חפותו של הלקוח, גיליון המרשם הפלילי שלו נותר ללא רבב ושמו טוהר מכל אשמה.


להלן תשובתה של חטיבת התביעות בדבר שינוי עילת הסגירה בתיק (חלק מהפרטים הושמטו למען שמירת פרטיותו של הלקוח):




נחקרתם בחשד לביצוע עבירה? תיק החקירה נסגר ואינם יודעים אם הוא מופיע ברישומיה של המשטרה?

אם נחקרתם במשטרה בחשד לביצוע עבירה, מרבית הסיכויים שתיק החקירה יופיע ברישומיה הפנימיים של המשטרה. דבר זה, עשוי להוות מכשול במישור התעסוקתי, וכן בין השאר בכל הנוגע לבקשה לקבלת רישיון נשק או חידושו. על כל פנים, אם יש ספק – אין ספק ומומלץ מאוד לפעול בכדי למחוק את הרישום. משרדנו ידוע כבכל אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד בכל הנוגע לביטול ומחיקת רישומים משטרתיים, וכן בהגשת בקשה למחיקת רישומים פליליים שונים. תופתעו לגלות, אך בחוק אין מגבלת זמן להגיש בקשה לשינוי עילת סגירה. לפיכך, ניתן להגיש את הבקשה ולפעול במטרה למחוק את הרישום המשטרתי אף בחלוף זמן ניכר ממועד סגירת התיק. בכל שאלה בנוגע לשינוי עילת סגירה, משרדנו ישמח לעמוד לשירותכם ולאפשר לכם לצאת לדרך חדשה. ניתן לפנות להתייעצות עמנו בטלפון 055-6601981 או השאירו פרטים ונחזור אליכם תוך זמן קצר.


משרדנו מתחייב להקצות את כלל המשאבים העומדים לרשותו, על מנת להשיג את התוצאה הטובה ביותר עבורך!

bottom of page