Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility עבירת גניבת רכב - על סעיף 413ב לחוק הוענשין | ברוך גדע - עורך דין פלילי
top of page
compress bg (1).webp
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייעוץ, ליווי וייצוג בהליכים פליליים בכל רחבי הארץ
עורך דין פלילי ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עורך דין ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, בוגר תואר ראשון במשפטים, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג חשודים ונאשמים בהליכים פליליים. 

לקריאה נוספת

-לקוחות ממליצים-

גניבת רכב


גניבת רכב
גניבת רכב

עבירות הקשורות בכלי רכב בכלל ועבירת גניבת רכב בפרט הוגדרו על ידי בתי המשפט כ"מכת מדינה". בהתאם לנתוני משטרת ישראל, מדי שנה מתקבלות כ-30,000 תלונות על גניבות רכבים. מעבר לכך שמבצעי עבירה זו פוגעים באופן בזכות הקניין של הפרט, לעתים, גנבי הרכבים מבצעים אגב הגניבה עבירות נוספות אשר עלולות לסכן את שלום הציבור ובטחונו. במאמר הבא, עורך דין ברוך גדע מסביר מהי עבירת גניבת רכב, מה העונש על גניבת רכב עבירה ומה לעשות אם הוגש נגדך כתב אישום על גניבת רכב.


עבירת גניבת רכב בחוק העונשין

עבירת גניבת רכב מעוגנת בסעיף 413ב בחוק העונשין תשל"ז – 1977. סעיף החוק ממוקם תחת פרק י"א, סימן ה'1 לחוק העונשין. בחלק זה של החוק, ישנן מספר עבירות הקשורות ברכב, למשל: חבלה במזיד ברכב, שימוש ברכב ללא רשות (שבל"ר), גניבה מרכב או פירוק רכב, פריצה לרכב והחזקת מכשירי פריצה.


מה העונש על גניבת רכב?

העונש ל גניבת רכב הנו עד 7 שנות מאסר. מדובר בעבירה מסוג פשע מבין החמורות שבעבירות הרכוש ואין ספק כי ענישה זו מבטאת את יחסו של המחוקק לעבירה זו.


האם גניבת אופניים עשויה להיחשב כגניבת רכב?

המונח "רכב" בחוק העונשין מוגדר כ"רכב הנע מכוח מכני מכל צורה שהיא או הנגרר על ידי רכב, וכן מכונה או מיתקן הנעים או הנגררים כאמור, ולרבות אופנוע עם רכב צדי או גרור או בלעדיהם, תלת-אופנוע וכן אופניים או תלת-אופן, אם יש להם מנוע-עזר". לאור הגדרה זו, אם מדובר באופניים לא ממונעים, אזי גניבתם לא תיחשב כגניבת רכב, אלא עבירת גניבה רגילה.


שימוע לפני הגשת כתב אישום בעבירת גניבת רכב

במרבית המקרים, כאשר אדם חשוד בגניבת רכב, אותו אדם ישהה במעצר ולרוב אף תוגש נגדו בקשת מעצר עד תום ההליכים במקביל להגשת כתב האישום. יחד עם זאת, ייתכנו מצבים שבהם החשוד לא ישהה במעצר ומכיוון שעבירת גניבת רכב נחשבת לעבירה מסוג פשע, קיימת חובה על המדינה לקיים שימוע לפני הגשת כתב אישום, אשר במסגרתו ניתן יהיה לשכנע את המדינה שלא להגיש כתב אישום בתיק.


זומנת לחקירה בחשד לגניבת רכב? הוגש נגדך כתב אישום בגין גניבת רכב?

יש ליצור קשר עם עורך דין פלילי ללא דיחוי. ייעוץ לפני חקירה עשוי לשנות את תוצאת ההליך בצורה משמעותית. כמו כן, עורך דין פלילי ידע להסביר לך מהן הזכויות שלך במהלך החקירה ואף עשוי להביא לסגירת התיק כנגדך. אם כבר הוגש נגדך כתב אישום, פנה לעורך דין פלילי לייעוץ משפטי על מנת לבחון מהי האסטרטגיה המשפטית הנכונה ביותר בה יש לפעול בתיק. משרדנו מספק מזה שנים ייעוץ וייצוג משפטי לחשודים ונאשמים בעבירות רכוש בכלל ובעבירת גניבת רכב בפרט.

אם זומנת לחקירה או הוגש נגדך כתב אישום בגין גניבת רכב, פנה להתייעצות עמנו בטלפון 055-6601981, או השאר פרטים ונחזור אליך תוך זמן קצר.


משרדנו מתחייב להקצות את כלל המשאבים העומדים לרשותו, על מנת להשיג את התוצאה הטובה ביותר עבורך.

bottom of page