Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility זימון לחקירה במשטרה בטלפון | זימון טלפוני לחקירה במשטרה | ברוך גדע - עורך דין פלילי
top of page
compress bg (1).webp
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייעוץ, ליווי וייצוג בהליכים פליליים בכל רחבי הארץ
עורך דין פלילי ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עורך דין ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, בוגר תואר ראשון במשפטים, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג חשודים ונאשמים בהליכים פליליים. 

לקריאה נוספת

-לקוחות ממליצים-

זימון לחקירה במשטרה בטלפון


זימון לחקירה במשטרה בטלפון
זימון לחקירה במשטרה בטלפון

קיבלת הזמנה לחקירה במשטרה? מתלבט כיצד עליך לפעול? הגעת למקום הנכון. זימון לחקירה במשטרה בטלפון היא אחת מהדרכים של משטרת ישראל לזמן אדם לתחנת המשטרה. כאשר אדם מן היישוב מקבל זימון לחקירה במשטרה, אותו אדם מוצף בתחושות לחץ, אי ודאות וחרדה. בין אם מדובר לזימון בחקירה באזהרה ובין אם מדובר בזימון לצורך מתן עדות פתוחה, חשוב לפעול בקור רוח ולהירגע. בשורות הבאות, עורך דין פלילי ברוך גדע מסביר כיצד יש לפעול אם קיבלת זימון טלפוני לחקירה במשטרה, אילו פרטים מומלץ לדלות מחוקר המשטרה ומה ההבדל בין מתן עדות פתוחה לבין חקירה באזהרה.


זימון לחקירה במשטרה בטלפון – כיצד יש לפעול?

הטלפון צלצל, על הצג מופיע מספר חסוי, ענית לשיחת הטלפון ובצד השני של הקו נשמע שוטר שמבקש מימך להגיע לתחנת המשטרה לצורך חקירה. בשלב ראשון, מומלץ לפעול בקור רוח ולהירגע. כמו כן, אין להשיב לשאלות החוקר בטלפון לפני שהבנת מה הסיבה שבגינה אתה צפוי להיחקר. בנוסף, חשוב לברר עם השוטר אם אתה צפוי להיחקר כחשוד בביצוע עבירה או כעד. אם אתה צפוי להיחקר כחשוד, אזי יש לפנות ללא דיחוי לעורך דין פלילי ולתאם פגישת ייעוץ לפני חקירה. אם אתה צפוי להיחקר כעד, אתה יכול לנשום לרווחה (בשלב זה לפחות) מאחר שאינך עומד בפני סכנה לעמוד לדין פלילי. יחד עם זאת, חשוב לציין כי במקרים מסוימים, גם אדם שנחקר בתחילה כעד עלול להיחקר כחשוד וזאת בעקבות ממצאי החקירה או הגרסה שמסר.





זימון לחקירה במשטרה בטלפון - מה ההבדל בין עדות פתוחה לבין חקירה באזהרה?

אם קיבלת זימון לחקירה בטלפון לצורך מתן עדות פתוחה, מטרת החקירה היא לשפוך אור אודות פרט מסוים בחקירה כנגד אדם חשוד אחר. לדוגמה: הוגשה תלונה במשטרה נגד שכן שלך בגין עבירות אלימות במשפחה. במסגרת החקירה, ייתכן שתתבקש להתייצב לחקירה, אשר במסגרתה תתבקש להשיב אם שמעת את בני הזוג רבים, אם שמעת צעקות מהבית אם שמעת איומים וכדומה. דוגמה נוספת: המעסיק שלך הגיש תלונה נגד עובד בחשד לגניבה מהמפעל. ייתכן תתבקש להתייצב לחקירה, אשר במסגרתה תתבקש להשיב לשאלות החוקרים כדי לשפוך אור על הפרשה. לעומת זאת, אם קיבלת זימון לחקירה באזהרה, אזי אתה חשוד בביצוע עבירה. ההבדל בין חקירה לצורך מתן עדות לבין חקירה באזהרה הוא משמעותי עבור הנחקר. אדם הצפוי להיחקר במשטרה בחשד לביצוע עבירה עלול להיעצר בתום החקירה ובהמשך אף עשוי לעמוד לדין פלילי, על כל המשתמע מכך. לעומת זאת, אדם שנחקר כעד ומוסר "עדות פתוחה", אינו צפוי לעמוד לדין פלילי, אלא אם כן הסטאטוס שלו ישתנה מעד לחשוד.


כמה מילים על זכות ההיוועצות עם עורך דין לפני החקירה

כאשר אדם נחקר כעד - לאותו אדם אין זכות מוקנית בחוק להתייעץ עם עורך דין טרם חקירתו במשטרה.


לעומת זאת, כאשר אדם נחקר כחשוד בביצוע עבירה, קיימת לו זכות חוקתית להיפגש עם עורך דין לפני החקירה ולהתייעץ עמו. לא משנה באיזה יום ובאיזו שעה. חוקר המשטרה חייב להזהיר את החשוד ולהודיע לו כי רשאי להתייעץ עם עורך דין טרם תחילת החקירה.

להלן נוסח האזהרה:


"אני איש משטרה (שם השוטר) מודיעך כי הנך חשוד ב(תיאור העבירה) זכותך לא לומר דבר, דבריך יתועדו ועשויים לשמש כראיה בבית משפט, ואולם דע כי בית משפט יוכל להביא בחשבון את שתיקתך. זכותך להיוועץ בעורך דין לפני חקירתך בכפוף למגבלות הקבועות בחוק וזכותך להיוועץ בסניגור ציבורי אם אתה זכאי לכך על פי חוק, לרבות בשל מחסור באמצעים".


כפי שניתן להבין, החוקר חייב ליידע את החשוד בדבר זכות השתיקה והשלכותיה, וכן בדבר זכותו להתייעץ עם עורך דין לפני החקירה. על אף זאת, במבחן המציאות, גם כאשר חוקרי המשטרה מזהירים את הנחקר כנדרש בחוק, לעתים חוקרי המשטרה מפעילים לחצים שונים במטרה למנוע את המפגש בין עורך הדין לחשוד. כך למשל, אמירות כמו:

"בשעה כזאת אין עורך דין שיענה לך".

"זה תיק קטן, בוא נסיים עם זה וזהו".

"אם אתה לא אשם, אתה לא צריך להתייעץ עם עורך דין.."

"אם העורך דין לא מגיע תוך 20 דקות, אנחנו מתחילים בחקירה"

ועוד כהנה וכהנה לחצים...


קיבלת זימון לחקירה במשטרה בטלפון? יש ליצור קשר עם עורך דין פלילי ללא דיחוי

אם קיבלת זימון לחקירה באזהרה, יש ליצור קשר עם עורך דין פלילי ללא דיחוי.

זכור! ראשיתו של כל תיק פלילי, קל או חמור, תחילתו בשלב החקירה במשטרה. לכן, קיימת חשיבות מכרעת לגרסה הראשונית שתמסור על המשך ההליך הפלילי כולו. במקרים מסוימים, קבלת ייעוץ לפני חקירה עשוי להוביל לסגירת התיק נגדך או לכל הפחות לצמצם את התשתית הראייתית שבכוונת חוקרי המשטרה לאסוף נגדך. מומלץ שלא לחשוב שאם לא ביצעת עבירה אז אין ממה לחשוש ולכן מומלץ בחום שלא לוותר על זכות ההיוועצות עם עורך דין פלילי לפני חקירה.

אם קיבלת זימון לחקירה במשטרה בטלפון, פנה כעת להתייעצות עם עורך דין ברוך גדע, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ובעל ניסיון רב במתן ייעוץ לחשודים לפני חקירה במשטרה. במקרי חירום, ניתן ליצור קשר ישיר עם עורך דין גדע במספר 055-6601981 או השאר פרטים ונחזור אליך תוך זמן קצר.



משרדנו מתחייב להקצות את כלל המשאבים העומדים לרשותו, על מנת להשיג את התוצאה הטובה ביותר עבורך!

bottom of page