Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility ערר על סגירת תיק חקירה - מידע שחשוב לדעת | ברוך גדע - משרד עורכי דין פלילי
top of page
compress bg (1).webp
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייעוץ, ליווי וייצוג בהליכים פליליים בכל רחבי הארץ
עורך דין פלילי ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עורך דין ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, בוגר תואר ראשון במשפטים, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג חשודים ונאשמים בהליכים פליליים. 

לקריאה נוספת

-לקוחות ממליצים-

ערר על סגירת תיק חקירה


ערר על סגירת תיק חקירה
ערר על סגירת תיק חקירה

מעוניינים להגיש ערר על סגירת תיק חקירה? מומלץ לקרוא את השורות הבאות. מדי שנה מוגשות למשטרת ישראל מאות אלפי תלונות. חלק מהתלונות נסגרות באופן שרירותי, אף בטרם מוצתה החקירה. חלקן האחר של התלונות נסגרות בשל תשתית ראייתית חסרה או בשל עילות סגירה אחרות המנויות בחוק.

במצב דברים זה, מתלוננים ונפגעי עבירה רבים ניצבים בפני שוקת שבורה. האם מדובר בסוף פסוק? לא בהכרח.

סעיף 64 לחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב], התשמ"ב – 1982 קובע כי למתלונן קיימת זכות להגיש ערר על סגירת התיק ולבקש כי תיערך בדיקה נוספת בעניינו.

הגשתם תלונה במשטרה ונודע לכם כי התיק נסגר? מעוניינים להגיש ערר על סגירת תיק החקירה? בשורות הבאות, עו"ד ברוך גדע מסביר כיצד להגיש ערר על סגירת תיק החקירה. דעו את זכויותיכם.





תוך כמה זמן אפשר להגיש ערר על סגירת תיק חקירה?

ככלל, את הערר יש להגיש בתוך 60 ימים מיום קבלת ההחלטה שלא להעמיד לדין את החשוד, אולם בנסיבות מסוימות ניתן לבקש ארכה ולהגיש את הערר אף בחלוף הזמן.


האם ניתן לעיין בחומרי החקירה במסגרת הגשת הערר?

במסגרת הגשת הערר ניתן לבקש לעיין בחומרי החקירה שנאספו, ואלה ימסרו בהתאם לאמות המידה הקבועות בהנחיית פרקליט המדינה מספר 14.8.


למי מוגש הערר?

את הערר יש להגיש לגוף אשר סגר את התיק. לאחר מכן, הגוף אשר סגר את התיק מעבירו לגוף שאמון לבחון את הערר. לצורך הדוגמה: אם תיק נסגר בשל חוסר ראיות על ידי המשטרה, אזי הערר יוגש למשטרה ובהמשך יועבר על ידה לפרקליטות המחוז.


אופן הגשת ערר על סגירת תיק חקירה

את הערר יש להגיש בכתב. חשוב להדגיש כי הערר מבוסס רובו ככולו על נימוקים משפטיים, תוך ניתוח מעמיק של חומר הראיות ולכן מומלץ שלא לנסח את הערר באופן עצמאי, אלא להיעזר בעורך דין פלילי בעל ניסיון בהגשת עררים ובייצוגם של נפגעי עבירה מול רשויות החוק.


מה עושים במצב בו הערר נדחה?

לא ניתן להגיש ערר נוסף על החלטה שהתקבלה בערר. הסעד היחיד שבו ניתן להיעזר במצב דברים זה הנו הגשת עתירה לבג"ץ.


הגשת ערר על סגירת תיק חקירה באמצעות עו"ד פלילי מנוסה

כאמור, מכיוון שנימוקי הערר מבוססים רובם ככולם על נימוקים משפטיים וניתוח מעמיק של חומר הראיות, הרי שקיימת חשיבות לשכירת שירותיו של עו"ד פלילי מנוסה בכל הנוגע להגשת ערר על סגירת תיק החקירה. מעורבותו של עורך דין פלילי עשויה להגדיל את הסיכויים לכך שהערר יבחן בכובד ראש וברצינות המתבקשת על ידי התביעה, הפרקליטות או המשטרה.


הגשתם תלונה במשטרה ותיק החקירה נסגר? ניתן להגיש ערר על סגירת התיק

מלבד ייצוג חשודים ונאשמים בפלילים, משרדנו מלווה לאורך כל שלבי ההליך נפגעי ונפגעות עבירה במקצועיות בלתי מתפשרת, וזאת במטרה למצות את זכויותיהם עד תום.

אם בדעתכם להגיש תלונה במשטרה, להגיש ערר על סגירת תיק החקירה או לדעת מהן זכויותיכם לפי חוק זכויות נפגעי עבירה, צרו עמנו קשר בטלפון 055-6601981 או השאירו פניה ונחזור אליכם בהקדם.


משרדנו מתחייב להעמיד את כל המשאבים העומדים לרשותו, על מנת להשיג עבורכם את התוצאה הטובה ביותר.

bottom of page