Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility סגירת תיק חקירה פלילי | סגירת תיק חקירה במשטרה - עורך דין פלילי ברוך גדע
top of page
compress bg (1).webp
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייעוץ, ליווי וייצוג בהליכים פליליים בכל רחבי הארץ
עורך דין פלילי ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עורך דין ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, בוגר תואר ראשון במשפטים, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג חשודים ונאשמים בהליכים פליליים. 

לקריאה נוספת

-לקוחות ממליצים-

סגירת תיק פלילי


סגירת תיק חקירה במשטרה | סגירת תיק פלילי

תיק פלילי עשוי להכתים את שמו של האדם, לגרום לו לאיבוד מקור פרנסתו ולהקשות עליו בצמתים שונות בחייו. עם תחילתה של החקירה הפלילית, הן הסניגור והן החשוד אינם רשאים לעיין בחומרי החקירה. מדובר במצב של נחיתות משפטית מובהקת. ככלל, רק לאחר הגשת כתב האישום הסניגור רשאי לצלם את חומרי החקירה, למעט במצבים בהם צפוי להתקיים לחשוד שימוע, שאז החשוד ובא כוחו רשאים לצלם את עיקר חומרי החקירה. לאור האמור, נשאלת השאלה - איך ניתן לסגור תיק פלילי אם אין בידינו את חומרי הראיות? האם לפנות ליחידה החוקרת בבקשה לסגירת התיק במשטרה? האם לפנות לחטיבת התביעות או לפרקליטות בבקשה לסגירת תיק החקירה? לשאלות אלו אין תשובה חד משמעית, היות שמדובר באסטרטגיה משפטית המשתנה בין מקרה למקרה. יחד עם זאת, ישנם מצבים בהם אכן מומלץ לפנות ליחידה החוקרת בבקשה לסגירת תיק פלילי.


סגירת תיק פלילי – פניה ליחידה החוקרת

ניתן לפנות ליחידה החוקרת בטרם הגשת כתב אישום, בבקשה לסגור את תיק החקירה. לפני כן, מומלץ לברר האם תיק החקירה הועבר לחטיבת התביעות במשטרה או לפרקליטות, שאז יש לשלוח את הבקשה לגופים אלה. יודגש כי לא בכל המקרים מומלץ לעשות כן. על מנת לבחון זאת, יש צורך להתייעץ עם עורך דין פלילי בעל ניסיון, כדי שידע להדריך אתכם אם הבקשה צפויה לקדם את סגירת התיק, או שמא עשויה הבקשה עלולה להרע את מצבכם. ייתכנו מקרים, בהם ימליץ עורך הדין דווקא להשאיר את תיק החקירה תלוי ועומד ולאפשר למדינה להתמהמה, זאת על מנת לטעון בשלב מאוחר יותר כי כתב האישום הוגש בשיהוי מעת ביצוע העבירה. בכל מקרה, חשוב להדגיש כי אין תיק ש"נופל בין הכיסאות" ולכן מומלץ לברר אודות מצב תיק החקירה.


להלן מקרה אשר טופל במשרדנו, במסגרתו הוגשה בקשה לסגירת תיק פלילי בעניינו של הלקוח, תחנת באר שבע נענתה לבקשתנו ותיק החקירה נגד הלקוח נסגר בלא שהוגש כתב אישום:


סגירת תיק פלילי באמצעות פניה ליחידה החוקרת
סגירת תיק פלילי באמצעות פניה ליחידה החוקרת


סגירת תיק פלילי במסגרת הליך שימוע

במקרים מסוימים, כשמדובר בעבירות מסוג פשע וכאשר החשוד אינו נתון במעצר, אז קיימת לחשוד הזכות לשימוע. במסגרת השימוע, עורך דינו של החשוד בוחן את חומר הראיות ומאתר כשלים בתיק, במטרה לשכנע את התביעה להימנע מהגשת כתב אישום.


סגירת תיק פלילי בהליך של הסדר מותנה

אפשרות נוספת לסגירת תיק פלילי, היא לפנות לתביעה בבקשה לסגור את התיק בהסדר מותנה. הסדר מותנה הוא למעשה הסכם בין המדינה לחשוד, אשר במסגרתו החשוד מודה בביצוע העבירה, מתחייב לתנאים מסוימים כגון קנס והתחייבות להימנע מביצוע עבירה ובתמורה, התביעה נמנעת מהגשת כתב אישום. בהקשר זה, יש לציין כי לא בכל עבירה ניתן לערוך הסדר מותנה ולא עם כל חשוד. ככלל, סגירת תיק פלילי בהסדר מותנה שמורה לעבירות קלות יחסית, שעונשן המרבי הנו שלוש שנות מאסר. למשל – עבירת איומים, עבירת תקיפה סתם, עבירת רכוש מסוימות ועוד. חשוב להדגיש כי על מנת שיערך הסדר מותנה, על החשוד לעמוד במספר תנאים:

  1. החשוד נעדר עבר פלילי (הרשעה בבית משפט) בחמשת השנים שקדמו לביצוע העבירה.

  2. לחשוד אין תיקים פלילים פתוחים, חקירות או משפטים הממתינים להכרעה שאינם חלק מההסדר.

  3. לא נערך עם החשוד הסדר מותנה בחמשת השנים שקדמו לביצוע העבירה.

  4. לדעת התביעה העונש המתאים לחשוד אינו כולל מאסר בפועל או בדרך של עבודות שירות.

  5. קיומן של ראיות בתיק המספיקות לצורך הגשת כתב אישום.


להלן מקרה אשר טופל במשרדנו, במסגרתו הוגשה בקשה לעריכת הסדר מותנה. מדובר בלקוחה שתקפה מאבטחים בנמל התעופה בן גוריון. בעקבות בקשתנו, המדינה חזרה בה מכתב האישום והתיק נגד הלקוח נסגר:


סגירת תיק פלילי בהסדר מותנה
סגירת תיק פלילי בהסדר מותנה

נחקרתם באזהרה במשטרה? מעוניינים לדעת האם ניתן להביא לסגירת התיק פלילי?

אם נחקרתם באזהרה במשטרה מומלץ שלא לפנות ליחידה החוקרת בטרם קבלת ייעוץ מעורך דין פלילי מנוסה. פניה עצמאית למשטרת ישראל או לתביעה, עשויה להאיץ בגורמי אכיפת החוק ועלולה להוביל להגשת כתב אישום נגדכם. לכן, עצתנו היא לא להתפתות ולא לפעול באופן עצמאי אלא לפנות לגורם מקצועי, הבקיא ברזי המשפט הפלילי. נחקרתם במשטרה? מעוניינים לבחון את האפשרות לסגור את תיק החקירה? משרדנו זמין לשירותכם 24 שעות ביממה, שישה ימים בשבוע. נשמח לתת מענה לכל שאלה במספר 055-6601981 או השאירו פניה ואנו נחזור תוך זמן קצר.


משרדנו מתחייב להקדיש את כל המשאבים העומדים לרשותו על מנת להשיג את התוצאה הטובה ביותר עבורכם.



bottom of page