Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility מעשה מגונה - הגדרת העבירה והעונש הקבוע לצדה | עורך דין פלילי ברוך גדע ⭐
top of page
compress bg (1).webp
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייעוץ, ליווי וייצוג בהליכים פליליים בכל רחבי הארץ
עורך דין פלילי ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עורך דין ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, בוגר תואר ראשון במשפטים, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג חשודים ונאשמים בהליכים פליליים. 

לקריאה נוספת

-לקוחות ממליצים-

מעשה מגונה


מעשה מגונה
מעשה מגונה

עבירת מעשה מגונה מעוגנת בסעיף 348 לחוק העונשין, התשל"ז – 1977 הקובע כי מעשה מגונה הוא "מעשה לשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיניים". כפי שניתן להבין, מדובר בסעיף שהגדרתו רחבה ולכן, מגוון מעשים או התנהגויות עשויים לענות על הגדרתו. בחתך גורף, ניתן לומר כי כל עבירת מין שאינה מעשה סדום (החדרת איבר מאיברי הגוף או חפץ לפי הטבעת של אדם או החדרת איבר מין לפיו של אדם) או אונס (החדרת איבר מאיברי הגוף או חפץ לאיבר מינה של אישה), עשויה להוות מעשה מגונה. למשל: נשיקה ללא הסכמה, נגיעה או ליטוף באיבר מוצנע, חשיפת איבר מין בפני אדם אחר וכיוצא באלה. בשורות הבאות, עורך דין ברוך גדע מסביר אודות עבירת מעשה מגונה והעונש הקבוע לצדה.


מעשה מגונה – מה העונש על עבירה זו?

העונש על מעשה מגונה הנו עד שלוש שנות מאסר ואם העבירה נעשתה תוך שימוש בכוח, איומים או באמצעי לחץ אחרים - העונש הוא עד שבע שנות מאסר. בנוסף לכך, סעיף החוק מפנה בין היתר לנסיבות עבירת האינוס ומונה מספר נסיבות אשר בהתקיימן תוחמר הענישה:

  1. מעשה מגונה הנעשה כלפי אישה כאשר הסכמתה הושגה במרמה; כשהמעשה נעשה כלפי קטינה שטרם מלאו לה 14 שנים (אפילו בהסכמתה); כשהמעשה נעשה תוך ניצול מצב של חוסר הכרה או מצב אחר המונע מהאישה לתת את הסכמתה; כשהמעשה נעשה תוך ניצול היותה חולת נפש או לקויה בשכלה; העונש הוא עד שבע שנות מאסר.

  2. מעשה מגונה הנעשה כלפי קטינה שטרם מלאו לה שש עשרה שנים; תוך איום בנשק חם או קר; תוך גרימת חבלה נפשית, גופנית או הריון; תוך התעללות לפני המעשה, בזמן המעשה או אחריו; כאשר המעשה המגונה נעשה בנוכחות אדם אחר או מספר שחברו יחד לביצוע המעשה; העונש הוא עד עשר שנות מאסר.

  3. העונש על מעשה מגונה הנעשה כלפי קטין שמלאו לו ארבע עשר שנים תוך ניצול יחסי תלות, מרות, חינוך, השגחה עבודה או שירות הנו עד ארבע שנות מאסר.


מעשים מגונים – ענישה מינימלית

החוק קובע ענישה מינימלית בגין עבירת מעשה מגונה של לפחות רבע מהעונש הקבוע בחוק, אלא אם כן התקיימו נסיבות מיוחדות. עובדה מלמדת אודות חומרת העבירה בעיניי המחוקק כלפי מבצעיה.


מעשה מגונה בפומבי

בהתאם לחוק, העושה מעשה מגונה בפומבי בפני אדם אחר, ללא הסכמתו או העושה מעשה מגונה תוף ניצול יחסי תלות, מרות, חינוך, השגה, עבודה או שירות – דינו שנת מאסר.

אם מדובר במעשה מגונה בפומבי שנעשה בפני קטין שטרם מלאו לו שש עשרה שנים, אזי העונש הוא עד שלוש שנות מאסר.

כפי שניתן לראות, המחוקק ייחד עבירה ספציפית למצבים בהם המעשה המגונה לא נעשה כלפי אדם ספציפי, אלא באופן פומבי, כגון: התערטלות במקומות ציבוריים, אוננות בפומבי וכיוצא באלה.


זומנת לחקירה במשטרה בחשד למעשה מגונה? הוגש נגדך כתב אישום בגין עבירת מעשה מגונה?

יש ליצור קשר עם עורך דין פלילי ללא דיחוי. במקרים רבים, קבלת ייעוץ לפני חקירה במשטרה עושה את ההבדל בין סגירתו של התיק לבין הגשת כתב אישום. עורך דין פלילי ידע להסביר לך מהן זכויותייך במהלך חקירת המשטרה, ואף במקרים המתאימים יפעל לסגירת תיק החקירה נגדך. אם כבר הוגש נגדך כתב אישום, מומלץ לפנות לעורך דין פלילי לייעוץ משפטי פרטני כדי לבחון מהי האסטרטגיה הנכונה בה יש לפעול בתיק.

זכור! עבירת מעשה מגונה הינה עבירת מין חמורה אשר קבוע לצדה רף ענישה מינימלי אשר בתי המשפט רשאים לסטות ממנו רק בנסיבות מיוחדות.

עורך דין ברוך גדע, בעל ניסיון בייעוץ, ליווי וייצוג חשודים, נאשמים ונפגעי עבירה בעבירות מין בכלל ובעבירת מעשה מגונה בפרט.

אם זומנת לחקירה או הוגש נגדך כתב אישום בגין מעשה מגונה, אל תהסס ופנה כעת להתייעצות עמנו בטלפון 055-6601981, או השאר פרטים ונחזור אליך תוך זמן קצר.


משרדנו מתחייב להקצות את כלל המשאבים העומדים לרשותו, על מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר עבורך.


bottom of page