Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility ביטול תלונה במשטרה - כל המידע הנחוץ | עורך דין פלילי ברוך גדע
top of page
compress bg (1).webp
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייעוץ, ליווי וייצוג בהליכים פליליים בכל רחבי הארץ
עורך דין פלילי ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עורך דין ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, בוגר תואר ראשון במשפטים, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג חשודים ונאשמים בהליכים פליליים. 

לקריאה נוספת

-לקוחות ממליצים-

ביטול תלונה במשטרה


ביטול תלונה במשטרה
ביטול תלונה במשטרה

מעוניינים במידע אודות ביטול תלונה במשטרה? הגעתם למקום הנכון.

סעיף 58 לחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב], תשמ"ב-1982, קובע כי כל אדם רשאי להגיש תלונה למשטרה על שבוצעה עבירה. עם זאת, לא בכל מצב שתוגש תלונה המשטרה חייבת לפתוח בחקירה. הלכה למעשה, כאשר מדובר בעבירות מסוג עוון, אזי קצין משטרה בדרגת פקד ומעלה רשאי להורות על סגירת תיק החקירה אף לפני שזו החלה. לעומת זאת, כאשר מדובר בעבירות מסוג פשע, אזי המשטרה חייבת לחקור. כך או אחרת, בעוד שהגשת תלונה מוגדרת כזכות של כל אזרח ואזרח, הרי שחזרה מתלונה או ביטול תלונה במשטרה אינה מעוגנת בחוק. עם זאת, עמדתו של נפגע העבירה בנוגע לתלונה עשויה להשפיע על מארג הראיות ושיקולי התביעה בעת העמדתו לדין של החשוד. הגשת תלונה במשטרה ואתה מעוניין לבטל אותה? מעוניינים להביא לביטול תלונה במשטרה? בכתבה הבאה, עורך דין ברוך גדע מסביר הכל על ביטול תלונה.





ביטול תלונה במשטרה – למה זה קורה?

ביטול תלונה שהוגשה במשטרה עשויה להתרחש במגוון מצבים שבהם, נפגע העבירה מתחרט שפנה למשטרה וברצונו להפסיק את תהליך הגשת התלונה. ביטול תלונה במשטרה, יכול לקרות במצבים שונים, כך למשל:

  1. כאשר נפגע העבירה התפייס עם הפוגע.

  2. כאשר מלכתחילה התלונה הייתה תלונת שווא.

  3. כאשר נפגע העבירה לא היה מודע לכך שעצם הגשת התלונה הינה תהליך ממושך אשר כרוך לעתים במתן עדות בבית המשפט וחקירה נגדית על ידי עורכי דינו של הנאשם.

  4. כאשר נפגע העבירה מגלה חמלה כלפי הפוגע, מחמת מצבו הכלכלי / הרגשי / הבריאותי וכדומה.

  5. כאשר הפוגע או אחרים מטעמו מפעילים לחץ על נפגע העבירה לחזור בו מהתלונה.


איך לבטל תלונה במשטרה?

כפי שהוסבר, לנפגע העבירה לא קיימת זכות מוקנית לביטול תלונה שהוגשה. יחד עם זאת, עצם בקשתו של המתלונן לחזור בה מהתלונה, עשויה להשפיע על גורמי התביעה / הפרקליטות בעת קבלת החלטה אם להגיש כתב אישום כנגד החשוד ולהעמידו לדין פלילי. אחת הסיבות לכך שגורמי התביעה לוקחים בחשבון את בקשת המתלונן לחזור בו מהתלונה הן מגוונות. באופן כללי, ניתן לומר כי תובע אינו מעוניין להעיד על דוכן העדים עד אשר אינו מעוניין להביא להרשעתו של הנאשם ולמעשה, עד כזה יכול לעשות יותר נזק מתועלת לתיק – בראיית התביעה. עם זאת, חשוב להדגיש כי גם אם המתלונן חזר בו מהתלונה וביקש לבטלה, עדיין ניתן יהיה להגיש את אמירותיו במשטרה וזאת בהתאם לאמור בסעיף 10א לפקודת הראיות. על כל פנים, אם אתם מעוניינים לבטל תלונה שהוגשה למשטרה, מומלץ שלא לעשות זאת באופן עצמאי, אלא לפנות לעורך דין פלילי, בטח אם התלונה שהוגשה הינה תלונת שווא.


מה הסיבה שגורמי האכיפה אינם חייבים לבטל את התלונה?

הסיבה העיקרית לכך שגורמי האכיפה אינם חייבים לבטל את התלונה וזאת למרות בקשתו של המתלונן, נעוצה בכך שהמדינה אינה מייצגת את המתלונן באופן פרטי ולמעשה תפקידה של התביעה לשמור על האינטרס הציבורי בכללותו. לכן, גם אם המתלונן התפייס עם החשוד/הנאשם – זה שיקול שיילקח בחשבון אולם בהתאם לסוג העבירה. כך למשל, אם נפגעת עבירת מין תגיש תלונה אולם בהמשך תבחר לחזור בה, כנראה שהמדינה לא תימנע מהגשת כתב אישום ולא תפסיק את החקירה רק בשל העובדה שהמתלוננת ביקשה, שכן האינטרס הציבורי גובר על האינטרס הפרטי של המתלוננת ובראיית התביעה יש לבוא בחשבון עם עבריין המין על מנת שלא יפגע בחברה בכללותה.


מדוע חשוב לפנות לעורך דין פלילי לפני בקשה לביטול תלונה במשטרה?

ביטול תלונה במשטרה אינו מעשה של מה בכך, ולפעולה זו עלולות להיות השלכות רבות כלפי המתלונן. חזרה מתלונה "מדליקה נורה אדומה" אצל גורמי האכיפה ועשויה לעורר את החשד בכך שהתלונה המקורית הינה תלונת שווא. במצב דברים שכזה, המתלונן עלול להפוך לחשוד בעצמו ולהיחקר בחשד לעבירת מסירת ידיעה כוזבת. לכן, אם אתם מעוניינים לבטל תלונה שהוגשה, קיימת חשיבות לקבל ייעוץ משפטי פרטני בטרם נקיטת הפעולה, וזאת על מנת שלא יגרמו לכם נזקים – לעתים בלתי הפיכים.


מעוניינים לבטל תלונה במשטרה? צרו קשר כעת עם משרדנו לתיאום שיחת ייעוץ ראשונית

אם הגשתם תלונה במשטרה, דעו כי בנסיבות מתאימות ניתן להביא לביטולה של התלונה על ידי פניה לגורמים הרלוונטיים, בין אם תיק החקירה מצוי במשטרה ובין אם התיק הועבר לתביעה המשטרתית או לפרקליטות. בכל מקרה שבכוונתכם לפנות בבקשה לביטול התלונה, אנו מציעים לכם ליצור קשר עם עורך דין הבקיא ברזי המשפט הפלילי, על מנת לקבל ייעוץ והכוונה מתאימים.

זכרו! חזרה מתלונה עשויה לעורר את החשד נגדכם, ובלא הכוונה מתאימה, אתם עשויים להסתבך בביצוע עבירת מסירת ידיעה כוזבת.

מלבד ייצוג חשודים ונאשמים בהליכים פליליים, עורך דין ברוך גדע מלווה נפגעי עבירה במקצועיות, רגישות ובמסירות רבה.

אם אתם מעוניינים להביא לביטולה של תלונה או לקבל מידע נוסף אודות חזרה מתלונה, אנו מזמינים אתכם לפנות באופן ישיר לעורך דין ברוך גדע במספר 055-6601981 או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם.

bottom of page