Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility קיבלת הזמנה לסור למשטרה? דע את זכויותיך | עורך דין פלילי ברוך גדע
top of page
compress bg (1).webp
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייעוץ, ליווי וייצוג בהליכים פליליים בכל רחבי הארץ
עורך דין פלילי ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עורך דין ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, בוגר תואר ראשון במשפטים, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג חשודים ונאשמים בהליכים פליליים. 

לקריאה נוספת

-לקוחות ממליצים-

הזמנה לסור למשטרה


הזמנה לסור למשטרה
הזמנה לסור למשטרה

הזמנה לסור למשטרה היא אחת מהדרכים של משטרת ישראל לזמן אדם לתחנת המשטרה. בין אם מדובר בהזמנה לחקירה בחשד לביצוע עבירה (כלומר חקירה באזהרה), ובין אם מדובר במתן עדות פתוחה, נוסח ההזמנה הנו זהה. הזמנה לסור למשטרה תכלול את הפרטים הבאים: שם תחנת המשטרה, כתובתה, פרטי השוטר המזמין ומועד ההתייצבות לחקירה. לעתים, הזמנה לסור למשטרה תיעשה בפניה טלפונית לנחקר. על כל פנים, בין אם מדובר בהזמנה טלפונית או בזימון פיזי, חשוב לנסות לדלות מידע האם מדובר בחקירה באזהרה או במתן עדות פתוחה.


מה לעשות אם קיבלת הזמנה לסור למשטרה?

המפגש עם המשטרה אינו חווייה נעימה בלשון המעטה. כשאדם מקבל הזמנה לסור למשטרה, בדרך כלל, אותו אדם מוצף ברגשות של חוסר ודאות, לחץ וחרדה. עם זאת, חשוב שלא להיכנס ללחץ ולפעול בקור רוח. אם קיבלת הזמנה לסור למשטרה, מומלץ לברר מול השוטרים או חוקרי המשטרה במה מדובר והאם אתה צפוי להיחקר כחשוד או כעד. אם אתה צפוי להיחקר כעד אזי אינך עומד בפני סכנה בהעמדה לדין פלילי. עם זאת, חשוב מאוד לציין כי במקרים מסוימים, אף מי שנחקר כעד – עשוי להיחקר כחשוד, וזאת לאור ממצאי החקירה או הגרסה שמסר. לעומת זאת, אם מראש אתה יודע כי אתה צפוי להיחקר כחשוד, אזי יש לפנות ללא דיחוי לעורך דין פלילי וזאת על מנת לקבל ייעוץ לפני חקירה.


הזמנה לסור למשטרה – האם אתה נחקר כחשוד או כעד?

כשאדם נחקר כחשוד בביצוע עבירה, אזי קיימת חובה להזהירו בטרם החקירה בדבר זכותו להיוועץ עם עו"ד וכן בדבר זכותו להימנע מהפללה עצמית ולשמור על זכות השתיקה. לעומת זאת, מי שנחקר כעד אינו זכאי לקבל ייעוץ לפני חקירה. מניסיוני, בשל מצבי לחץ וחרדה, נחקרים רבים כלל לא מבינים את מהות האזהרה, מוותרים על קבלת ייעוץ לפני חקירה ובהמשך משלמים על כך מחיר כבד. על כן, עם קבלת ההזמנה לתחנת המשטרה יש ליצור קשר ללא דיחוי עם עו"ד פלילי מנוסה. במקרים מסוימים, עוה"ד ידע לדלות מידע מחוקרי המשטרה אף בטרם חקירתך בנוגע לחשדות המיוחסים לך.


קיבלת הזמנה לסור לתחנת המשטרה? יש ליצור קשר ללא דיחוי עם עו"ד פלילי

חקירה במשטרה הינה סיטואציה מלחיצה, בייחוד כשמדובר באדם נורמטיבי שאינו מורגל במפגש עם גורמי האכיפה. על כן, אם קיבלת הזמנה לסור למשטרה, יש ליצור קשר עם עו"ד פלילי באופן מידי – גם אם לא ביצעת עבירה.

אם קיבלת הזמנה לסור למשטרה, פנה להתייעצות עמנו בטלפון

055-6601981 או השאר פרטים ונחזור אליך תוך זמן קצר.


bottom of page