Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility עבירת התעללות בבעלי חיים - כל מה שצריך לדעת | עורך דין פלילי ברוך גדע
top of page
compress bg (1).webp
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייעוץ, ליווי וייצוג בהליכים פליליים בכל רחבי הארץ
עורך דין פלילי ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עורך דין ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, בוגר תואר ראשון במשפטים, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג חשודים ונאשמים בהליכים פליליים. 

לקריאה נוספת

-לקוחות ממליצים-

עבירת התעללות בבעלי חיים


עבירת התעללות בבעלי חיים
התעללות בבעלי חיים

עבירות התעללות בבעלי חיים

עבירות התעללות בבעלי חיים מוסדרות בחוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), תשנ"ז – 1994. מטרתו של החוק הוא ליצור מסגרת חוקית להגנה ורווחת בעלי החיים. החוק קובע בין היתר איסור נטישה של בעלי חיים, איסור התעללות והתאכזרות, איסור על ארגון קרבות וכן איסור העבדת בעל חיים מעבר ליכולתו. בהתאם לחוק, התעללות בבעל חיים הינה עבירה פלילית אשר העונש המרבי הקבוע לצדה הנו שלוש שנות מאסר, ואם העבירה בוצעה בנסיבות שבהן נגרם לבעל החיים סבל חמור ובכוונה, הרי שהעונש המרבי לצד עבירת ההתעללות הנו ארבע שנות מאסר. מלבד חוק צער בעלי חיים, קיימות הוראות חוק בודדות בחוק העונשין אשר קשורות בהיזק לבעלי חיים, כך למשל סעיף 451 לחוק העונשין קובע עונש של עד שלוש שנות מאסר למי שהורג חיה או חובל בה.


איסור התעללות בבעלי חיים

החוק אוסר התעללות בבעלי חיים, בין היתר:

  • עינוי בעל חיים והתאכזרות אליהם בכל דרך שהיא.

  • שיסוי בעלי חיים זה בזה.

  • איסור על ארגון תחרות קרבות בין בעלי חיים.

  • איסור קעקוע, חיתוך או צביעה הפוגע ברקמת בעל החיים למטרות נוי.

  • איסור העבדה של בעל חיים מעבר ליכולתו או העמסה על בעל החיים מעבר ליכולתו הגופנית.


איסור נטישה של בעל חיים

החוק אוסר נטישת בעל חיים וקובע כי במקרה בו בעל חיים יימצא עזוב, נטל ההוכחה להראות כי אותו בעל חיים לא ננטש מוטלת על בעליו.


איסור המתה ברעל

למעט במקרים בהם ניתן אישור מהמנהל, החוק אוסר המתה ברעל של בעל חיים.


על מי החוק אינו חל?

חוק צער בעלי חיים אינו חל על המתת בעלי חיים הנעשית כחלק מתעשיית המזון ועל ניסויים בבעלי חיים שנערכים על פי חוק.


התעללות בבעלי חיים – התייחסות בית המשפט

עד היום נראה כי אין אכיפה ראויה בכל הנוגע לפגיעה והתעללות בבעלי חיים. יחד עם זאת, נושא התעללות בבעלי חיים עולה חדשות לבקרים באמצעי התקשורת ונראה כי אנו לקראת מגמת החמרה בפסיקה.


דוגמאות מן הפסיקה - התעללות בבעלי חיים

  • עפ"ג (באר שבע) 25094-03-20 מדינת ישראל נ' בשארי - המשיב הורשע בכך שקשר כלב בצווארו באמצעות חבל לחלקו האחורי של מכוניתו ונסע למרחק של כ-700 מטרים, כשהכלב נגרר מאחור על אספלט חם. בית המשפט קיבל את ערעור המדינה והשית על הנאשם שלושה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 6,000 ש"ח.

  • רע"פ 2202/05 שאמי נ' מדינת ישראל אושר עונש מאסר בפועל בן 8 חודשים על מי שהורשע בגרימת מותו של כלב באמצעות יריה;

  • ת"פ 2716/04 מדינת ישראל נ' חאלד הנאשם קשר כלב למשאית בה נהג, נסע במהירות של כמאה עשרים קמ"ש כשהכלב נגרר אחריה והרג אותו. בית המשפט גזר על הנאשם מאסר בפועל בן 7 חודשים, מאסר על תנאי וקנס בסך 8,000 ₪;

  • ת"פ (חיפה) 1249/07 מדינת ישראל נ' ארמה הנאשם הכה בפנס בפניו של כלב משוטט והביא למותו. נגזרו על הנאשם מאסר בן 6 חודשים לריצוי בדרך של עבודות שירות, מאסר מותנה וקנס בסך 5,000 ₪;

  • עפ"ג 13290-02-10 מדינת ישראל נ' קגן בית המשפט החמיר בעונשה של נאשמת אשר השליכה כלבה וגור כלבים מחלון ביתה בקומה הרביעית, וכתוצאה מכך גרמה לכלבים לחבלות קשות. לעונש מאסר בפועל בן 6 חודשים לריצוי בדרך של עבודות שירות.

  • ע"פ (חיפה) 2627/07 אדרי נ' מדינת ישראל הוחמר עונשו של המערער, אשר זרק מחלון ביתו שני גורי חתולים כשהם בתוך שקית ניילון, כשאחד מהם מצא את מותו עקב כך, לעונש מאסר בן 3 חודשים לריצוי בדרך של עבודות שירות. באותו מקרה נדון הנאשם גם לעיצום כספי בסך 3,500 ₪;


זומנת לחקירה בחשד לביצוע עבירת התעללות בבעל חיים? הוגש נגדך כתב אישום בגין עבירת התעללות בבעל חיים?

יש ליצור קשר עם עורך דין פלילי ללא דיחוי. ייעוץ לפני חקירה עשוי לשנות את תוצאת ההליך בצורה משמעותית. כמו כן, עורך דין פלילי ידע להסביר לך מהן הזכויות שלך במהלך החקירה ואף עשוי להביא לסגירת התיק כנגדך. אם כבר הוגש נגדך כתב אישום, פנה לעורך דין פלילי לייעוץ משפטי על מנת לבחון מהי האסטרטגיה המשפטית הנכונה ביותר בה יש לפעול בתיק.

אם זומנת לחקירה או הוגש נגדך כתב אישום בגין עבירה לפי חוק צער בעלי חיים, פנה להתייעצות עמנו בטלפון 055-6601981, או השאר פרטים ונחזור אליך תוך זמן קצר.

bottom of page